Treballadors de Codorniu i Freixenet demanen a Treball constituir una mesa sectorial de cava

Reclamen un tractament per al conjunt del sector que ha vist com l’empresa més antiga plantejava dures mesures laborals per sortir de les pèrdues

Redacció
 
 
 
Treballadors de Codorniu a la manifestació del Primer de Maig foto: CCOO

Treballadors de Codorniu a la manifestació del Primer de Maig foto: CCOO

Les seccions sindicals de CCOO en els dos grups cavistes més importants de Catalunya, Codorniu i Freixenet, han demanat la constitució d’una mesa sectorial del cava. En aquest ens hi haurien d’estar representats, a més dels sindicats, les patronals i el govern de Catalunya. Així es pretén trobar solucions al sector que darrerament ha mostrat símptomes preocupats, com l’ERO presentat per Codorniu.

Els representants dels treballadors consideren que hi ha problemes estructurals que s’han de resoldre sectorialment. Així ho van explicar a la consellera de Treball, Dolors Bassa, amb qui es van trobar improvisadament a la manifestació de l’1 de maig a Barcelona.

La consellera, a la fi de la marxa, va assumir el compromís personal d’impulsar les reunions necessàries per abordar el tema, segons CCOO.

Els treballadors i treballadores del grup Codorniu van participar activament a les manifestacions de l’1 de maig, tant a Barcelona com a Lleida. En aquestes marxes van mostrar el seu rebuig a l’ERO presentat per Codorniu, que pot afectar fins a un centenar de treballadors. La marca principal del grup té 450 operaris i el conjunt del grup arriba a una ocupació de 900 persones, segons fonts laborals.

Unes hores després de conèixer-se la intenció de fer l’ERO per part de Codorniu, els treballadors de Freixenet van emetre un comunicat de solidaritat amb els seus companys oferint-se per ajudar-los en allò que faci falta.

Entre els treballadors del sector del cava hi ha el convenciment que hi ha problemes que afecten no només a empreses concretes sinó a tot el ram.

En el cas de Codorniu, l’empresa planteja un canvi en el tipus de productes que comercialitza passant dels actuals, amb un alt valor afegit a altres amb preu més reduït, cosa que segons els treballadors va contra la línia tradicional de la marca i la seva viabilitat. En aquest sentit recorden que la gestió del grup principal ha passat de la família a professionals que tenen una visió totalment diferent de la que ha fet que l’empresa sigui de les més velles d’Europa amb 450 anys d’antiguitat.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*