Els prop de 300 empleats dels locals comercials de la Terminal 1 de l’aeroport del Prat es veuran obligats, segons denuncia la USOC, a aparcar a partir de l’1 de juny a la Terminal 2. AENA, l’empresa gestora dels aeroports espanyols, ha decidit destinar les seves places a les aerolínies que començaran a operar al Prat aquest estiu perquè les puguin utilitzar les persones que contractin durant aquest període. El sindicat recorda que els afectats «són treballadors que paguen els seus abonaments i que ara hauran d’anar a deixar el cotxe a indrets molt allunyats del seu lloc de treball.
Gabriela Molina, delegada d’aquest sindicat a World Duty Free Group, afirma que això suposarà que «hauran d’allargar les seves jornades en almenys una hora, ja que en el trasllat del pàrquing d’una terminal a una altra en la llançadora, també utilitzada pels passatgers, es pot arribar a trigar uns 30 minuts» en cadascun dels trajectes, el d’anada i el de tornada. Aquest augment de temps, afegeix Molina, provocarà «traves significatives per a la conciliació personal i laboral dels treballadors, ja que molts d’ells no podran disposar d’aquest temps per poder fer-se càrrec de les seves obligacions familiars.»
Que AENA «recapaciti».
Encara que en aquests serveis hi estiguin treballant unes 300 persones, el nombre de places necessàries és molt menor perquè no hi són tots al mateix temps. Hi ha torns i Gabriela Molina explica que, en el fons, «només estem parlant d’unes 40 places». La delegada d’USOC demana a AENA «que recapaciti». Cal tenir en compte que les places d’aparcament que facilitarien a aquests treballadors a la Terminal 2 estarien a la part “C”, on opera la companyia Ryanair, i que és la més allunyada d’on hi ha la parada de l’autobús llançadora entre terminals de l’aeroport del Prat.
Així, Molina creu que el gestor aeroportuari no hauria de tenir problemes per cedir-los un espai en una de les plantes del gran edifici d’aparcaments amb vuit plantes, amb uns 450 aparcaments a cadascuna d’elles de la Terminal 1. Diu que «no pot ser que AENA vulgui fer negoci amb els treballadors» i insisteix que «parlem només de menys de 40 places». La delegada sindical explica que hi ha treballadors que veuen que si AENA no fa marxa enrere i s’implanta aquest canvi «hi ha gent que ja es planteja haver de contractar algú que els vagi a buscar o a portar els fills a l’escola». Molina conclou que «no volem perjudicar les contractacions temporals que es faran a l’estiu a les noves aerolínies que vinguin al Prat, però no hi ha cap necessitat d’enviar-nos a l’últim extrem de la Terminal 2 forçant-nos a deixar unes places per les quals no es pot oblidar que estem pagant 40 euros al mes».
11 comentaris
me parece indignante ya que encima que van a trabajar han de pagar y ahora los mandan casi a un kilómetro más lejos por no decir más y van a tardar muchas más horas en total al mes que nadie les va a pagar me parece increíble
Es una vergüenza!!! Que encima que tenemos que pagar…, ahora nos manden a aparcar a 6 km del sitio de trabajo…, por no contar con todos los controles que hay que pasar…, es una hora de tu vida perdida!!
Hasta cuanto hay que aguantar?
Nos toman el pelo… Pagamos parking para ir a trabajar y aún asi pretenden hacer negocioba nuestra costa, no tienen vergüenza, yo opto por, si no recapacitan, el dia 1 de junio plantar todoa nuestros coches en la puerta del parking y si a nosotros se nos quitan los derechos que hemos adquirido pagando, nadie aparque!!!
Es que vergüenza total! Que tienes que aparcar en el parking que lo pagas siendo trabajador a una distancia tan lejana , que tienes que coger el bus para llegar finalmente al punto de tu trabajo!!!!
Estamos intentando coordinar una campaña conjunta, que puede llegar incluso a movilizaciones si AENA no cambia su decisión.
Se ha creado una página de Facebook donde intentaremos organizarnos.
Se llama : no aparcaremos en T2 BCN
Intentad acceder y veremos cómo podemos hacer ver nuestra oposición a este atropello
jamas tuvimos problemas de aparkar, llenito – sí, pero jamas fue imposible. aena con este tipo de cerebro al mando da miefo, ya que se trata de seguridad publica y navegacion aeria. no es por falta de plazas, aqui huele a algo corrupto
Los obrer@s se tienen que organizar y hacer un como los CDR con los peajes
Un CDA comité defensa Aeropuertuaria! ¿Sabéis cuántos millones se han repartido este año los accionistas de aena??
I a més de tot els problemes comentats, el pàrquing de la t2 es ven petit i ja costa trobar-hi lloc en setmana santa, vacances i ponts llargs. Els treballadors necessiten llocs reservats per a ells
No solo hace eso!! Explotan a los trabajadores, expolian condiciones y NADIE haceeeee nadaaaaa!! #aena solo tiene su afan en recaudar y por muchas huelgas que hagamos por muchos políticos a los que pidamos ayuda por mil veces que vayamos al parlament…nadie toma medidas, todos nos dan la palmadita y siguen su camino, ya está bien que estamos en el siglo 21 y no es normal trabajar en estas condiciones por dios!! #lote22
En el aeropuerto se hacen unos horarios fuera de los normales, abrimos las tiendas a las 6, nos levantamos a las 4 de la mañana para ir a trabajar, ahora deberemos levantarnos a las 3.
Cerramos a las 22 hs…Antea llegábamos a casa a las 23, ahora 23.30 hs
Tardamos en transporte público desde Barcelona 1.30 hs, ir en coche no es un lujo, es una necesidad de conciliación de vida familiar, así reducimos a 1 hora por trayecto el desplazamiento.
Trollbloods