Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!

El vicepresident de Relacions Institucionals i Governamentals de Seat, Ramón Paredes, ha reiterat «l’interès» del Grup Volkswagen per Espanya i ha assegurat que es mantindran les inversions en les fàbriques de Catalunya i Navarra. En declaracions després de la reunió mantinguda per representants de Seat i Grup Volkswagen al Ministeri d’Indústria amb la secretària general d’Indústria, Begoña Cristeto, el secretari d’Estat d’Ocupació, Juan Pablo Riesgo, representants de les comunitats autònomes de Catalunya i Navarra i representants sindicals, Paredes ha subratllat que Espanya és un país «importantíssim» per a l’estratègia del grup alemany.
«Estem totalment compromesos, com ja s’ha repetit moltes vegades, amb la nostra aposta per la indústria i reafirmem les inversions previstes», ha assenyalat Parets. «Estan garantides les que hem dit fins ara, fins al pròxim quinquenni», ha insistit.
Per la seva banda, la secció sindical de CCOO a Volkswagen Navarra ha valorat que el grup hagi assegurat les inversions ja previstes per a la planta de Landaben, «unes inversions que es van pactar en el VIII conveni col·lectiu i que, per tant, l’empresa confirma que complirà amb allò acordat «. No obstant això, el responsable del sindicat a la planta de Landaben, Eugenio Duc, ha tornat a incidir en «la necessitat urgent i imperiosa que a curt termini hem de tallar, que és el rejoveniment de la plantilla davant l’exigent treball de la cadena de muntatge».
CCOO també ha reclamat a Volkswagen que «tranquil·litzi a una altra part de negoci, una mica més petita, però igual d’important». «Els concessionaris de la marca, amb molts treballadors, van suportar la crisi amb reduccions de plantilles i ara que surten dels números vermells no haurien de ser castigats pel conflicte», ha advertit.


