Per CCOO la continua activitat que es genera en el comerç per captar més compres sota el reclam del Black Friday, campanyes de Nadal i Reis, les rebaixes, les segones rebaixes, la recerca d’obrir més festius i diumenges i altres ofertes i descomptes sostingudes a llarg de l’any, suposen unes conseqüències negatives laborals i personals, així com pel consum i per la pròpia qualitat en el servei que ofereixen les persones treballadores del sector.
Des de CCOO fan una crida al ciutadà consumidor, a l’empresariat i persones treballadores del comerç perquè davant aquest negoci desenfrenat es cerquin respostes per un treball digne i estable, un consum responsable i un servei de qualitat.
Un treball digne i estable
Asseguren que aquesta sobreactivitat en el sector del comerç comporta conseqüències negatives per la vida i salut de les persones treballadores: sobrecàrregues de treball que provoquen malalties professionals, jornades sense descans, canvis i allargaments de la jornada sense planificació, més hores de treball de les establertes per contracte com a motiu de unes plantilles insuficients per atendre correctament.
Per aixó CCOO exigeixen a les empreses que compleixin i respectin les condicions de treball, que en el contracte estableixi la jornada, el torn i l’horari real, que compleixin les mesures de prevenció de riscos laborals, respectin el descans diari i setmanal per poder planificar i conciliar la vida personal i familiar i que ampliïn la contractació davant les continues campanyes de més vendes.
Per un consum responsable
CCOO considera important i necessari canviar d’hàbits de la clientela en general. “Comprar el que necessitem, que siguin productes d’economia circular: productes sostenibles des de la seva producció fins el seu consum. Productes que impliquin reutilizar, reparar, renovar i reciclar materials i productes totes les vegades possibles”, diuen.
Alhora CCOO fa una crida al públic en general perquè compri dins l’horari comercial i que surti de l’establiment abans de l’hora de tancament, la qual cosa facilitaria que les persones treballadores no allarguin la seva jornada un cop puguin realitzar feines internes a l’establiment. Així com que planifiqui les seves compres comptant en l’ampli horari comercial d’obertura al llarg de la setmana, que pot tancar de dilluns a dissabte abans de les 21 hores com un pas per apropar-se als horaris europeus.
Per un servei de qualitat
Per CCOO poder oferir un servei de qualitat al conjunt de la clientela, sigui presencial, on-line o per telèfon, depèn de que les empreses es dotin d’una plantilla suficient per poder atendre correctament. Que les persones treballadores tinguin un bon ritme i clima de treball fa que es pugui escoltar i atendre el millor possible a la clientela.