La vaga que s’havia anunciat a Seat a partir del 14 com a conseqüència de la marxa de la negociació del conveni ha quedat desconvocada. Originalment havia de durar els caps de setmana de juny i juliol.
Tradicionalment s’ha dit que quan Seat esternudava, Catalunya estava constipada. Si això és veritat, es pot dir que la salut econòmica del país és bona.
En una comunicació a la plantilla UGT i CCOO informen de les converses. En ella s’indica que per exemple hi ha un principi d’acord en matèria salarial. El conveni inclouria, de tancar-se avui, augments anuals del 0,25% amb revisió en relació amb l’IPC a 31 de desembre. S’estableix una paga de beneficis, que en els casos més baixos, del 2% garantiria 150 euros per treballador. En el més alt, del 8%, serien 1.300 euros per operari o operària. També s’inclouen diverses primes com la de treball en equip, la de producció o un pagament únic en el moment de firma del conveni, de 300 euros per empleat.
L’empresa, segons els dos sindicats que tenen una plataforma conjunta, ha aprovat reduir els motius pels quals podrà contractar treballadors procedents d’empreses de treball temporal (ETT).
Un altre aspecte rellevant sobre el qual hi ha acord és el que indica que les empreses proveïdores que treballin per a SEAT hauran d’aplicar com a mínim el conveni sectorial de referència, com a garantia que no es precaritzin les condicions laborals.
L’empresa proposa establir una categoria d’ingrés a la companyia, que seria la d’oficial auxiliar lletra A. Aquesta mesura, diuen els sindicats, formarà part d’un futur pla de competitivitat que signifiqui l’adjudicació per part del consorci d’un nou model a Seat. Això faria que es creés ocupació neta. En tot cas, apunten els sindicats, que la nova categoria no afectarà cap treballador d’ETT que hagi treballat o estigui treballant a l’empresa automobilística.
Els sindicats, sense fer una valoració a fons, consideren que només falta una lectura final del text de l’acord, el nivell d’entesa és suficient per desconvocar les vagues.