La primera jornada dels treballadors del Bicing ha tingut un gran seguiment, del 100%dels treballadors de manteniment, mobilitat i mecànics, segons fonts del sindicat convocant CGT. Per als usuaris del servei la vaga ha suposat que en molts barris de Barcelona han desaparegut les bicicletes perquè els usuaris les agafaven per desplaçar-se, però no eren reposades perquè els operaris van seguir massivament l’aturada. Per contra, alguns aparcaments del centre de Barcelona es van saturar de bicicletes i alguns usuaris es van veure amb dificultats per dipositar els seus vehicles.
La vaga, segons un portaveu, es desenvoluparà durant 15 dies amb aturades de quatre hores en dos torn. Els treballadors de base, que cobren uns salaris que amb prou feines arriben als mil euros, reclamen una pujada significativa de la seva retribució després de deu anys de tenir-la congelada.
Els dies previs a la vaga, el comitè d’empresa i l’empresa que té la concessió, Clear Channel, han mantingut contactes que no han permès aturar la convocatòria. De fet, l’empresa va fer una proposta de pujada però aquesta no era consolidable, per la qual cosa només hauria afectat aquest any. Per contra els treballadors volen un pacte que els doni seguretat en el futur. La concessió de Clear Channel es va fer l’any 2006 per deu anys. Ara està en una situació de pròrroga fins que es faci una nova edició. Precisament per aquest detall els treballadors volen un acord, perquè temen que si no fan res, la seva situació actual es podria allargar una dècada més.
De fons hi ha un problema pressupostari. El Bicing és una concessió de l’Ajuntament de Barcelona. La institució va fer un concurs per 10 anys que va guanyar l’empresa actual. El pressupost era de 23 milions, però d’aquesta quantitat, només 4,3 milions es destinaven a salaris. I encara de la xifra esmentada caldria discriminar entre els sous dels directius que ascendeixen a 58.000 euros de mitjana, dels que perceben els treballadors. Per aquest motiu CGT pretén un pacte amb l’Ajuntament que inclogui, per exemple un annex al contracte on s’augmentin els diners destinats a pagar els treballadors.
Cada dia de vaga hi haurà concentracions a Plaça de Sant Jaume. La protesta pretén recordar que la responsable política del Bicing és Mercedes Vidal, regidora de mobilitat.