Telefónica Movistar ha manifestat que el seu servei funciona “amb normalitat” tot i la vaga que fan aquests dies els treballadors tècnics de les empreses subcontractades per la multinacional. Fonts de la companyia han indicat que si es produeix alguna incidència en el seu servei, els mateixos treballadors de Movistar en garantiran el funcionament. Les fonts han reconegut que el cap de setmana passat es va produir un tall en una línia de fibra òptica a Manresa i la seva reparació “es va alentir” però no han pogut precisar si la incidència està relacionada directament amb la vaga, ja que els treballadors van haver d’operar en un lloc de difícil accés.
Com acostuma a passar en aquestes ocasions les fonts no coincideixen. Els sindicats que han convocat la vaga asseguren que la falta de treballadores de les empreses subcontractades s’ha intentat superar demanant als operaris de la plantilla de Movistar que es fessin càrrec de treballs que assumien les companyies subcontractades. En alguns casos els operaris requerits no han volgut acceptar la comanda demanant a l’empresa que els hi comuniqués per escrit la comanda. Quan això ha passat l’empresa no ha insistit i les tasques no s’han realitzat. La petició, si s’hagués tirat endavant, podria haver estat denunciada com a actitud contrària al dret de vaga i propiciar la intervenció d’Inspecció de Treball.
De la banda dels usuaris hi ha queixes constatables. Les instal·lacions de noves línies fixes s’ha ajornat «fins a la fi de la vaga» segons la resposta donada des de l’empresa al requeriment dels clients. A més, hi ha informacions de la caiguda del sistema telefònic al Berguedà durant el cap de setmana, cosa que pot coincidir amb el tall de la línia a Manresa. I darrerament les queixes per talls en la comunicació o caigudes del sistema en indrets de les comarques de muntanya, com La Seu d’Urgell.