La competència en la indústria de l’automòbil és acarnissada. Nissan, el segon fabricant de cotxes a Catalunya ha aprofitat l’acte protocol·lari d’inici de la producció de la nova furgoneta pick up denominada NP300 Navara, per anunciar que ells sí que mantenen les inversions a la planta catalana, 80 milions d’euros, cosa que farà possible també contractar fins a un miler més de treballadors.
Amb la posada en producció de la nova furgoneta, la planta barcelonina passarà a fer una producció de 120.000 unitats a l’any.
Les dues dades havien estat ja publicitades quan el grup d’origen japonès va concedir a Barcelona la producció de nous vehicles, però en un moment en què hi ha dubtes entorn de l’aposta de Volskwagen respecte al futur de Seat era un moment per treure pit.
A mitjans de l’any que ve, la planta de la Zona Franca barcelonina augmentarà la seva producció per al llançament del model al sud-est asiàtic. Més endavant, es fabricarà també el model per Renault i Mercedes.
En l’acte de presentació de la nova producció, El vicepresident d’operacions industrials de Nissan a Espanya, Frank Torres, ha destacat que el grup ha iniciat la fabricació de tres nous models a Barcelona en l’últim any i mig: la furgoneta NV 200 elèctrica, el Prémer i ara el Navara.
La inversió total per assumir la producció d’aquests tres models ha estat de 330 milions d’euros.
El president de Nissan a Europa, Paul Willcox, ha assegurat aquest dijous que l’automobilística compleix “estrictament” amb totes les mesures i els estàndards de la legislació, referint-se, sense esmentar-lo pel nom de la marca a l’escàndol del Grup Volkswagen pels motors trucats per manipular les emissions.
“No tenim cap problema amb cap producte”, ha subratllat Willcox en una roda de premsa a la planta de la multinacional japonesa a la Zona Franca de Barcelona, durant l’acte de posada en marxa de la fabricació de la nova ‘pick up’ Navara.
El directiu ha considerat que aquest cas no suposarà “canvis estructurals” al mercat de vehicles dièsel, tot i que ha assenyalat que si n’hi hagués, Nissan té una bona posició per adaptar-se, a causa de la seva aliança amb el grup francès Renault, ja que ha argumentat que la companyia japonesa està molt avançada en els motors de gasolina, mentre que Renault ho està en la tecnologia dièsel.