Com si es tractés d’una partida de cartes, les reunions que mantenen la part empresarial i la part socials en relació amb la reestructuració que vol fer l’empresa van mostrant les propostes d’uns i altres, just abans de la negociació concreta.
A la reunió mantinguda a Madrid la direcció de la primera entitat bancària d’Espanya ha desvelat alguns dels seus objectius. Al seu torn, els sindicats han presentat un document que rebat les pretensions de l’empresa.
Hi ha coses que no varien. Una és el manteniment de les baixes que CaixaBank pretén aplicar, són 2.157. El que no ha explicat són les condicions que s’aplicarien a aquestes sortides. En tot cas a hores d’ara són acomiadaments forçosos.
A un altre nivell, la direcció vol ampliar el nombre de sucursals que anomena Stores i Business Bank fins a 800. En aquests casos aplicaria les condicions ja negociades.
Una altra mesura que vol tirar endavant la direcció de l’entitat és potenciar el servei Intouch, que es dedica a atenció a la clientela per mitjans com a videoconferència o missatgeria instantània. En aquest cas la plantilla del servei s’ampliaria amb entre 900 i 1.200 persones procedents d’altres destinacions dins de l’empresa.
També es vol incrementar el nombre d’oficines S1, originalment procedents de Barclays Bank, sense fixar un topall i flexibilitzant el funcionalment.
Un altre objectiu de CaixaBank és ampliar horaris per a totes les oficines que no són Stores.
– Obertura atenció al públic fins a les 14.45 h.
– Ampliació de l’horari d’hivern de 7 a 9 mesos i mig.
– Ampliació de l’obertura a una segona tarda en horari d’hivern (dimarts i dijous).
A més també es plantegen canvis com implementar un horari laboral flexible de 100 tardes per a gestors comercials i modificar la classificació d’oficines, cosa que implicaria eliminar la sotsdirecció en oficines de 4 persones o menys i, segons els sindicats, empitjorar les condicions laborals de les persones responsables de les oficines.
Davant d’aquestes posicions s’han presentat alternatives per la banda sindical. Així, CCOO, el principal sindicat a l’empresa, ha manifestat un pla estratègic 2019-2021 sense la necessitat de les mesures traumàtiques. Això ho fonamenten en aspectes clau com són que CaixaBank és la primera entitat bancària en productivitat per empleat. És també la primera entitat en ingressos per empleat i, conseqüentment, és la primera entitat en beneficis. Per tant, insten a la direcció a emprendre altres mecanismes per mantenir el lideratge.
Així docs, s’ha aprofitat la reunió per reclamar:
- Carreres professionals i promoció.
- Pla d’igualtat, millores conciliació, millores en el protocol assetjament i desconnexió telemàtica..
- Més places d’Oposicions.
- Formació obligatòria en horari laboral.
- Millores en préstecs de la plantilla.
- Abordar el control horari.
- Passada a fix de tota la plantilla eventual.
- DVI (Desvinculació Voluntària Incentiva) per a les properes generacions a tots els territoris.
- Retorn de la plantilla mobilitzada.