El grup TSC de la família Bonomi, principal beneficiat del Concurs de Transport Sanitari de Catalunya

La cooperativa La Pau mantindria la seva zona, Maresme Barcelonès Nord, i el consorci Egara – Les Fonts, Girona, la resta del concurs de 2000 milions quedarien en mans de multinacionals.

Tomeu Ferrer
 
 
 
Una ambulància realitza un servei d'urgència a Tarragona

Una ambulància realitza un servei d’urgència a Tarragona

Les empreses concurrents al concurs del Transport sanitari de Catalunya han rebut la primera comunicació de les adjudicacions d’aquest programa. Si al gener es filtrava que la gran beneficiada era la multinacional danesa Falck, les informacions procedents de fonts coneixedores del procés mostren un resultat més equilibrat.

La Generalitat ha convocat l’adjudicació per 10 anys del transport sanitari a Catalunya. El valor del concurs és de 2.130 milions. La xifra podria incrementar-se fins a un 20% més per a cobrir modificacions durant la vigència del contracte. A l’olor d’aquest pastís han acudit multinacionals i fons d’inversió que han competit amb empreses locals que feia anys que realitzaven la mateixa tasca.

En una primera informació, més tard matisada, es donava com a gran guanyadora del concurs una multinacional d’origen danès, Falck, que del total de 13 zones en què havia quedat dividida Catalunya hauria aconseguit sis lots. Altres quatre lots es va dir que serien adjudicats al grup TSC (Transport Sanitari de Catalunya), una firma propietat d’un fons d’inversió de la família Bonomi, propietària de Port Aventura. La resta, haurien quedat per a les empreses locals.

Fonts coneixedores de la licitació han indicats que,de forma provisional Falck tindria tres lots, corresponents a les zones del Baix Llobregat, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental.

El grup La Pau, mantindria el seu lot, corresponent a Barcelonès Nord i Maresme, i el grup Egara La Font, format per un consorci d’empreses locals, mantindria també la zona de Girona.

El grup TSC es quedaria de la resta de les zones, i també participaria en una Unió Temporal d’Empreses (UTE), que s’encarrega de Barcelona ciutat.

Les societats i grups que han participat en la licitació han de lliurar ara la documentació tècnica corresponent i si no hi ha reclamacions i la tramitació és correcta el dia 30 s’haurien de dipositar les garanties requerides. Sigui com sigui, les companyies poder al·legar si consideren que les adjudicacions no s’han fet correctament.

Perdedors i guanyadors

Si finalment es manté el resultat provisional que ha estat comunicat als participants, hi hauria un guanyador: TSC, que respecte a l’adjudicació que tenia (va adquirir empreses que ja feien el servei, per exemple al Vallès), més que quintuplicaria la facturació, passant de 10 a més de 50 milions.

També hi guanya, però no tant com s’havia dit Falck, que tindria tres lots en zones de gran tràfic i per tant de gran facturació.

Les empreses i grups perdedors són els locals. El grup que tenia la concessió del Baix Ebre, AmbuIbérica, que operava a Tarragona i al Vallès Oriental i SSG que ho feia a Lleida.

L’empresa Ambulàncies Baix Ebre, el propietari de la qual està imputat en el cas Innova, l’empresa de capital públic de Reus tampoc ha passat aquesta primera eliminatòria.

Les bases del concurs indiquen que les empreses que es queden amb un lot territorial que abans era assumit per una altra societat s’han de subrogar el personal. A més, la nova distribució obre també la porta a acords de subcontractació que podrien afectar les empreses que ja fan el servei a les zones respectives.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*