Dos centenars de treballadors de telemàrqueting protesten contra la regressió del seu conveni

CCOO, UGT i USOC preparen aturades parcials de dues hores per als dies 22 i 29 de setembre

Redacció
 
 
 
Les treballadores de Contact centers de Barcelona han protestat contra el bloqueig del seu conveni foto: Tomeu Ferrer

Les treballadores de Contact centers de Barcelona han protestat contra el bloqueig del seu conveni foto: Tomeu Ferrer

Dos centenars de treballadors de telemàrqueting de Barcelona es van concentrar dijous a les 12 del migdia a la plaça de Sant Jaume de Barcelona per mostrar el seu malestar davant el bloqueig del conveni col·lectiu que els afecta.

El sector dels ‘contact center’, també conegut com a telemàrqueting, ocupa a Espanya uns 70.000 treballadors, dels quals uns 20.000 a Catalunya. D’aquests treballadors un 70% són dones. A més, la mateixa proporció, el 70%, tenen contractes parcials no desitjats. Els salaris més habituals no superen els 750 euros nets mensuals, sgons fonts sindicals.

L’acció realitzada pels treballadors i treballadores de telemàrqueting és primera per intentar desencallar la situació. En l’àmbit català van convocar la concentració a la plaça de Sant Jaume de Barcelona els sindicats CCOO, UGT i USOC.

Els treballadors i sobretot treballadores es queixen que durant 21 mesos no s’ha avançat en la negociació de la renovació del conveni col·lectiu. Però, per acabar-ho d’adobar, les propostes de la patronal ACE van en la línia de retallar drets dels empleats. Així, segons Rosa Ciurana, del sector d’oficines i despatxos de la UGT de Catalunya, fins al moment les treballadores de telemàrqueting tenien 35 hores a l’any per anar al metge, tant si treballaven a jornada completa com si la feien parcial. La proposta empresarial pretén reduir el temps de permís en la proporció en què el treballador o treballadora presti els serveis a l’empresa. Això voldria dir que si es treballa a mitja jornada, les 35 hores es dividirien per dos. Un altre element que enerva els treballadors és la proposta d’augment salarial. Per a l’any 2015 l’increment que les empreses plantegen és zero. I per al 2016 seria un augment de l’1%, però només aplicable a partir del moment de la firma, cosa que vol dir que si es firmés el conveni, la pujada seria de només un 0,35%, cosa considerada inacceptable pels sindicats.

En cas que no es faci cas de les propostes sindicals, les organitzacions obreres han preparat altres mobilitzacions: El 22 i 29 de setembre s’han convocat aturades parcials de dues hores en cada torn (de 10:30 a 12:30 h, de 16:30 a 18:30 h i de 00:00 a 02:00 h) i el dia 6 d’octubre s’ha convocat una vaga de 24 hores.

Pel que fa a l’alternativa sindical, consta de diversos punts. En essència, els treballadors exigeixen:

·         Augment del poder adquisitiu.

·         Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.

·         Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.

·         Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.

·         Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).

·         Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).

·         Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció d’incentius durant les vacances).

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Ampli seguiment de la primera jornada de la vaga de treballadors de contact center

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*