La falta de microxips torna a afectar de ple al sector automobilístic. Seat iniciava el passat 16 de setembre un ERTO fins al 23 de desembre que repercutirà en 10.310 treballadors de la fàbrica de Martorell i de Barcelona.
Des de la companyia afirmen que l’expedient de regulació temporal s’aplicarà al torn de nit d’una de les línies de producció, que afectarà 850 treballadors diaris. La reducció temporal es farà primer amb voluntaris i la resta de vacants es complementaran de manera rotatòria entre la resta de la plantilla.
L’ERTO, plantejat per causes organitzatives i productives, arriba en un moment d’elevada demanda dels models afectats (Seat Cupra León i Cupra Formentor). Seat ha encadenat l’ERTO de la pandèmia amb el de la falta de microxips i acabava el 2021 amb una reducció del 25% de la producció amb pèrdues de 256 milions d’euros.
El Pla Social com a condició per als sindicats
Per als sindicats el Pla Social ha estat prioritari. Inclou la preferència de la voluntarietat; l’exclusió de les persones majors de cinquanta-set anys i dels que fa menys d’un any que treballen l’empresa i no poden cobrar l’atur; un complement salarial; el manteniment de l’aportació al pla de pensions i de les quatre pagues extraordinàries. A més, gràcies a un pla formatiu els treballadors mantindran el 100% de la remuneració.
El passat mes de juliol, els sindicats majoritaris UGT i CCOO firmaven el vintè conveni col·lectiu de l’empresa que va ser ratificat per 11.000 treballadors afiliats. El preacord incloïa una revisió salarial del 6,5% i la vinculació dels sous a l’IPC.