L’acord aconseguit entre els representants dels treballadors de Doga Metal Parts d’Abrera i la direcció de la companyia ha fet possible desconvocar la vaga indefinida que hauria afectat i molt la producció de Seat. Segons la federació d’Indústria de CCOO : “En el marc de l’acord, l’empresa es compromet a aplicar un increment salarial d’un 1% per als anys 2016 i 2017. També s’estableix, amb efectes a partir de 2015, una paga de 1.000 euros bruts bruts consolidable i revaloritzable en els anys següent per al conjunt de la plantilla. La corresponent als anys 2015 i 2016 s’abonarà el 30 d’abril d’enguany, i els anys següents s’abonarà el 30 de març”.
El pacte, segons el sindicat, també inclou millores en matèria de permisos retribuïts i preveu garanties per a l’ocupació en el cas hipotètic que l’empresa, en el període entre la signatura del nou conveni i fins al 31 de desembre de 2019, hagués de plantejar algun expedient.
D’altra banda, l’empresa es compromet a abonar de forma immediata als treballadors la nòmina del mes de març, sense descomptar-los els dies de vaga.
El conflicte de Doga va amenaçar amb afectar la factoria de Seat a Martorell, especialment la línia de producció del model Ibiza, segons fonts laborals d’aquesta empresa. Aquesta situació es propicia perquè les empreses constructures d’automòbils apliquen el sistema ‘just in time’ que suposa no tenir estocs. Per això fan contractes amb les empreses que s’adjudiquen els components que tenen de durada la vida del model al qual les peces estan vinculades. Però tot plegat té contrapartides i una són les penalitzacions que s’apliquen en cas que per un motiu com una vaga s’hagi d’aturar la producció. En alguns casos un problema d’aquest tipus ha fet perdre la comanda. Això fa que les direccions de les empreses subministradores s’ho mirin molt abans de forçar una situació en què per aconseguir una rebaixa de costos la torna pot ser perdre la totalitat de la comanda. Recordar que Seat és el principal comprador de Doga, amb aproximadament un 70% de la producció.