Les empreses de la nova economia pateixen també vagues quan apliquen polítiques laborals de la vella economia. Aquesta és una de les conclusions que extreuen els treballadors de la societat d’Edreams. Els empleats van realitzar dilluns passat la primera vaga de les registrades a l’empresa a Barcelona.
Fonts del comitè de vaga estimen que el seguiment de l’aturada de dilluns passat ha estat de més del 80% de la plantilla d’Edreams França. El percentatge de seguiment el situen en el 95% entre les persones que tenen contracte fix.
El motiu de la vaga és la queixa que té la plantilla per la sobrecàrrega de treball que pateix el departament i la falta de resposta que tenen les reivindicacions dels treballadors. Aquestes peticions van en la línia d’un repartiment de les tasques més just i amb una compensació econòmica que tingui a veure amb el volum real de treball que es desenvolupa.
Els sindicalistes han elaborat un conjunt de peticions que tenen a veure amb les seves condicions de treball. Així, reclamen un temps efectiu de desconnexió de 20 minuts diaris i que aquest temps sigui comptat com a temps de treball, en lloc de fer com ara que aquest període s’ha d’agafar un cop acabada la jornada.
El punt anterior és molt important perquè, segons els treballadors del centre de trucades, que ha d’assumir un volum de consultes molt alt. Això fa que entre trucada i trucada només hi hagi un lapsus de 15 segons.
D’altra banda es reclama que a les persones que tenen més d’un any d’antiguitat els hi sigui aplicat el nivell salarial 3 tal com estableix el conveni col·lectiu d’agències de viatges. Aquest apartat suposaria, segons els empleats una quantitat de 120 euros bruts per treballador.
El tercer aspecte de la plataforma és la creació d’una comissió conjunta entre direcció i comitè que proposi un nou pla d’incentius per a tota la plantilla, que tingui en compte un plus-funció per al cas del mercat francès en relació amb la seva complexitat. En aquest sentit expliquen que les trucades que arriben a Barcelona procedents del mercat francès passen abans un filtre en un call center d’Atento al Marroc. Això fa que les consultes que fan cap a Barcelona siguin les que tenen un nivell més alt de dificultat perquè no s’han pogut resoldre abans.
Un cop realitzada la primera jornada de vaga, els treballadors de Vacaciones Edreams Francia , tenen prevista una reunió amb l’empresa per veure de desencallar la situació. En tot cas, si no s’avança, estan decidits a tornar a fer vaga i aquest cop ampliant la protesta a altres departaments de la societat. La idea dels treballadors és incrementar la pressió de manera que les aturades podrien arribar a paralitzar totalment el call center de l’empresa a Barcelona just després de Setmana Santa. Si això passés, afectaria unes 250 persones que treballen en els diferents departaments de l’empresa.