UGT convoca 7 dies de vaga en el sector de ‘contact center’ a més de la jornada unitària del 28 de novembre

L'acció podria pertorbar diversos sectors públics, com el 010, que atenen a la ciutadania a través de l'atenció telefònica que usa les empreses de telemarquèting

Redacció
 
 
 
Concentració de treballadores i treballadors deContact Centers a Plaça Sant Jaume FOTO: Tomeu Ferrer

Concentració de treballadores i treballadors de Contact centers a Plaça Sant Jaume FOTO: Tomeu Ferrer

UGT ha convocat 8 jornades de vaga al sector dels ‘contact center’. La mobilització coincidirà amb el pont de la puríssima: començarà el dia 5 de desembre i acabarà l’11 del mateix mes. Aquests dies se sumaran a la jornada del 28 d’octubre convocada unitàriament per tots els sindicats del sector. El motiu de les aturades és aconseguir que la patronal varii la seva posició immobilista en la renovació del conveni.

La negociació de l’acord col·lectiu de ‘contact center’ no avança. Després de la vaga del 6 d’octubre passat la reunió prevista amb la patronal pel 17 de novembre no es va fer perquè la representació empresarial no s’hi va presentar.

Els principals sindicats a la taula de negociació: UGT, CCOO i USOC, més la CGT, han convocat vaga de 24 hores per al dia 28 d’aquest mes. La idea és que aquesta aturada desencalli la situació.

A més, UGT ha convocat 7 jornades de vaga en el sector del ‘contact center’ per denunciar les retallades de drets socials i laborals que vol dur a terme la patronal del sector. la FeSMC-UGT en solitari ha convocat  vaga del 5 a l’11 de desembre, coincidint amb la setmana de pont, per fer visible la importància que té aquest sector, malgrat “ser menyspreat per les grans companyies dels principals sectors econòmics del país: banca, telefonia, transport de viatgers, energètiques, assegurances, etc”, afirma en un comunicat.
Efectivament, si no hi ha moviments per part de la patronal, durant el pont de la puríssima podria produir-se una situació de desatenció a alguns serveis essencials que con l’atenció a la ciutadania estan subcontractades a empreses de telemàrqueting.
Rosa Ciurana, portaveu de la UGT, explica que “hi ha una vaga convocada per totes les organitzacions, el dia 28. Esperem que la patronal s’assegui a negociar. Sinó nosaltres hem decidit tirar endavant i convoquem durant el pont. Podria passar que la resta de sindicats, si la situació no es mou, també convoquin durant el pont i el resultat sigui tant bo com en la darrera vaga del sector”.
FeSMC-UGT reclama avenços salarials, la reducció dels milers de jornades parcials no desitjades que hi ha al sector i l’augment del nombre de contractes indefinits. En aquest sentit reclama que cal millorar les condicions dels 70.000 treballadors i treballadores que conformen el sector arreu de l’Estat.
Per contra, la patronal, segons el sindicat, “ha decidit no fer cas de les nostres reivindicacions i eliminar drets adquirits en anteriors convenis col·lectius, motiu pel qual el nostre sindicat ha decidit convocar aquestes 8 jornades de vaga en el sector”.
La posició de la part empresarial és fins al moment de tancament total. “Després de la vaga de l’octubre passat, la patronal ha tornat a plantejar la reducció de drets adquirits, com el permís retribuït, de 35 hores anuals, per anar la metge. Aquesta situació se suma a la decisió de la patronal de no abonar a uns 25.000 treballadors i treballadores el deute que el Tribunal Suprems els reconeix per no haver-los abonat correctament els incentius”, assegura el sindicat.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*