La vaga de Johnson Controls Eurosit atura tres línies de producció de Seat per falta de seients

L'empresa vol reduir els salaris dels treballadors en 8000 euros l'any per així ser més competitiva a l'hora de presentar una oferta per fabricar els seiens del model d'Audi A1

Tomeu Ferrer
 
 
 
Treballadors de Johnson Controls Eiurosit a les portes de Seat

Treballadors de Johnson Controls Eiurosit a les portes de Seat

La vaga de 7 dies convocada pels treballadors de l’empresa Johnson Control Eurosit, empresa que fabrica els seients per a molts models de Seat, ha suposat que la companyia automobilística aturi almenys tres línies de producció en dos torns, el de tarda i el de nit, segons fonts sindicals.

Els aproximadament 500 empleats de Johnson Control Eurosit, han iniciat aquest dimecres la vaga decidida en assemblea. S’han concentrat a les portes de l’empresa, a Abrera i també s’han desplaçat a les portes d’accés de Seat, on han rebut la solidaritat dels seus companys de l’empresa automobilística.

L’aturada ha afectat, d’entrada a les línies que fabriquen els models Ibiza, León i Q3, cosa que ha fet que Seat avisés els treballadors que s’encarreguen d’aquestes produccions que no es presentin a la feina. I en previsió que el conflicte no quedi resolt avui mateix, també s’ha desconvocat el torn de nit.

Mentrestant els treballadors de Johnson Control Eurosit han declarat a aquest diari: “estem esperant que l’empresa ens convoqui per negociar i aturar, si així es decideix, la vaga”. L’empresa treballa en exclusiva per a Seat. Com l’empresa automobilística no té estocs, el desabastiment li suposa haver d’aturar la seva producció.

El conflicte a Johnson Controls Eurosit neix de la pèrdua d’una de les comandes més importants, que correspon als seients del nou Ibiza. A conseqüència de la pèrdua de l’encàrrec,  tota l’atenció es va traslladar al concurs per aconseguir la comanda de l’Audi A1, un nou model a fabricar a la planta de Seat a Martorell. Per assegurar aquest encàrrec Johnson Controls Eurosit va comunicar als treballadors que calia fer un esforç per almenys igualar l’altra oferta econòmica que es rumorejava que es presentaria. Per tant, la direcció va reclamar als empleats una reducció de despeses que permetés aconseguir la nova feina. Això, segons va anunciar, suposava una reducció de costos d’estructura, tant productiva com indirecta, no quantificats.

L’empresa va proposar que la plantilla acceptés una reducció salarial, fent que s’apliqués el conveni del sector en lloc del de la companyia. Això, segons fonts sindicals, equivalia a una reducció d’uns 8.000 euros l’any per a cada empleat.Davant d’aquesta perspectiva el comitè , on hi ha on hi ha CCOO, UGT i CGT, va instar una negociació. En els contactes mantinguts els treballadors volien un acord amb l’empresa que fixés les indemnitzacions que aquesta pagaria en cas d’haver de prescindir de part de la plantilla. Per intentar arribar a un acord es va fer una sessió de mediació, sense arribar a cap acord. Segons fonts laborals la direcció de la companyia no s’ha volgut comprometre a millorar, en cas que hagi de reduir personal, allò que fixa la reforma laboral. Davant d’aquesta manca de concreció els representants dels treballadors van convocat set dies de vaga. I com era de preveure la vaga ha fet, de retruc, que Seat saturi una part de la seva producció.

Els empleats volen que l’empresa es comprometi amb el futur de la planta d’Abrera. Recorden que fa poc la direcció va anunciar la seva intenció de vendre’s la divisió d’automoció. Per tant, reclamen un pla de futur que asseguri l’aposta del grup per la factoria catalana.

 

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*