Les inversions de Volkswagen a Seat semblen assegurades malgrat la crisi del grup pel trucatge d’alguns motors de gasoil. La primera veu oficial que ho assegura és la del ministre espanyol d’Indústria, José Manuel Soria.
La marca espanyola Seat no es veuria afectada per la previsible retallada d’inversions que el consorci alemany aplicarà per fer front a les despeses extraordinàries derivades de l’escàndol del descobriment de mecanismes que falsejaven les proves d’emissions de gasos dels motors dièsel. Segons Soria, els 3.300 milions d’inversions anunciats pels directius de Volkswagen per a Seat es mantindrien sense canvis. Aquests fons es destinarien, segons es va dir en el seu dia, al llançament de fins a quatre models de cotxes nous que es fabricarien a les factories de Seat, cosa que, segons totes les fonts asseguraria la càrrega de treball de la plantilla i fins i tot, depenent de la demanda, permetria incrementar la dotació de personal.
Per la seva banda, el president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, ha alertat que les declaracions aquest divendres del ministre d’Indústria , José Manuel Soria , sobre la reunió que va mantenir aquest dijous amb el president del Grup Volkswagen , Matthias Müller , posen en risc les inversions, perquè ha considerat que l’anunci sobre el manteniment del pla inversor l’ha de fer la societat alemanya.
“A Alemanya ens diuen que allò que ha anunciat el ministre no es correspon exactament amb els termes que es van parlar ahir”, ha afegit. “Sembla que les inversions estarien vinculades a unes ajudes del Govern, i si no hi ha aquestes ajudes, no hi ha inversió”, ha afirmat, i ha concretat que es tracta d’unes subvencions diferents al Pive, vinculades a innovació.
Les declaracions del ministre Soria s’han fet a la cadena de ràdio Cope, després d’una entrevista mantinguda pel responsable espanyol amb el president del grup alemany, Matthias Müller. Del que no ha dit res Soria és de la part de la inversió que faria Volkswagen directament a Navarra, valorada en 900 milions. A la planta de Landaben es fabrica en exclusiva per tot el món el model Polo de la marca alemanya.
L’anunci de Soria es produeix just quan ha acabat la cimera mundial de representants socials del grup Volkswagen que ha agrupat responsables sindicals dels gairebé 600.000 empleats del grup alemany. En aquesta reunió Matthias Müller va comunicar que, a causa de l’escàndol es restringirien les inversions a les essencials.
Més tard, en unes declaracions a la premsa alemanya Müller va especificar que les inversions que es mantindrien en tot cas serien les corresponents al llançament de nous vehicles, punt que afectava directament a Seat. La marca espanyola té en cartera fabricar fins a quatre nous models, bé de la mateixa ensenya o del grup.