Els treballadors del grup Pansfood inicien divendres 7 d’abril una nova tanda de mobilitzacions contra el concurs d’Aeropuertos Nacionales (AENA), que podria, en opinió del comitè d’empresa, acabar amb la concessió més gran i profitosa de l’àmbit de l’hostaleria de l’Aeroport de Barcelona. Això suposaria, afirma el comitè, precaritzar les condicions de treball de la seva plantilla, segons la UGT de Catalunya.
El comitè d’empresa de PansFood, on la UGT és majoritària, ha convocat noves jornades de vaga per exigir a AENA que retiri el concurs publicat el passat 10 de febrer per als establiments d’hostaleria de l’Aeroport de Barcelona – El Prat, entenent que l’únic objectiu d’aquesta empresa pública és acabar amb la concessió majoritària. En aquesta concessió treballen 400 empleats que amb els anys han acoseguit unes bones condicions econòmiques i de treball.
Divendres, 7 d’abril, s’ha convocat una vaga de 24 hores. A les 11 hores s’iniciarà una vaga a la Font de Canaletes, que baixarà fins al carrer Ferran i la plaça Sant Jaume, on es farà lliurament del manifest. D’altra banda, els dies 13, 14 i 17 d’abril es faran aturades de dues hores per torn de treball, amb concentracions de 12 a 14 hores a La Plaça de la T1 – Arribades Nacionals.
En aquest moment hi ha sis concessions d’hostaleria a l’aeroport barceloní. PansFood és la majoritària. Té 22 punts de venda de diverses marques. Els sindicalistes afirmen que en aquesta societat es dóna ocupació estable i unes condicions laborals dignes per a la plantilla. A canvi, en situacions de gran compromís els treballadors han reaccionat de manera positiva per donar un bon servei. Una font laboral comenta que una mostra del compromís esmentat és la reacció que van tenir els empleats de PansFood el juliol del 2016 quan es va produir un important col·lapse a l’aeroport, amb milers de persones atrapades. En aquell moment els treballadors es van distribuir entre les diferents concessions per atendre els visitants en funció de les necessitats que es donaven.
El març passat es van fer diverses jornades de vaga amb incidència a les instal·lacions de l’Aeroport de Barcelona, tot i que es van decretar uns serveis qualificats d’abusius pels treballadors perquè implicaven obrir establiments de menjar quan a les mateixes instal·lacions ja n’hi havia.