Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
Els taxistes han realitzat una segona aturada per oposar-se a la concessió de llicències de lloguer de cotxe amb conductor que consideren competència il·lícita. Els usuaris d’aquests permisos, coneguts com a VTC fan servir aplicacions informàtiques com Cabity o Uber per aconseguir clients.
La vaga de taxistes ha estat un èxit en els punts on acostuma a haver-hi més demanda: no hi havia taxis ni a l’Aeroport del Prat ni a l’estació de Sants. L’aturada s’ha fet des de les 10 del matí fins a les 14 hores. La protesta l’ha convocat Elite Taxi i la resta d’organitzacions del sector.
L’aturada s’ha convocat també en altres ciutats com Madrid, Màlaga o València.
A Barcelona les protestes dels taxistes tenen a veure amb la previsió que en dos mesos el Suprem dicti sentència sobre les 3000 llicències de VTC, que hi ha pendents d’aprovació.
Els taxistes, aquest cop en menys número que en la darrera mobilització, s’han concentrat davant la seu del Govern central a Catalunya, al carrer de Mallorca. Abans han fet una manifestació conjunta pujant pel Passeig de Gràcia reclamant accions contundents contra les noves formes de transport basades en aplicacions informàtiques.
Els manifestants han amenaçat amb què, en el cas que el Govern central no atengui “les peticions” del sector del taxi, es convocarà una gran manifestació a Madrid el pròxim 30 de maig a la qual assistirien taxistes de tot Espanya. En aquesta concentració, avisen, es podria col·lapsar la capital espanyola.
Marxa del març
El 15 de març passat la protesta dels taxistes va adoptar un caire diferent. Una xifra que oscil·lava entre 3.500 i 4.000 taxistes que, segons el sector (que aglutina unes 10.500 llicències), es van mobilitzar en un acte de protesta que es va allargar fins a l’hora de sortida de les escoles. Poc després de les 11.30 hores van començar des de l’aeroport una marxa lenta per les dues rondes que envolten el nucli urbà de Barcelona. Cap a les 16.30 hores, la marxa lenta ja generava 40 quilòmetres de retencions a les dues principals artèries de Barcelona.