Resta una setmana per trobar sortida als conflictes laborals de Ryanair i Ibéria i evitar un caos en l’operació sortida

Les vagues anunciades afectaran El Prat per diversos conflictes pels dies 26, 27 i 28 de juliol i 3 i 4 d’agost

Redacció
 
 
 
ontrol de passatgers d'El Prat

Control de passatgers d’El Prat

La fi del mes de juliol és moment en què els conflictes laborals en el sector aeroportuari mostren la seva cara més aspra. Un dels que podia haver causat més enrenou entre els viatgers, el dels treballadors de terra, handling, ha quedat desconvocat per un acord en l’àmbit estatal entre els sindicats CCOO, UGT i USO i la patronal ASEATA. No obstant això hi ha diversos conflictes en marxa i una setmana per trobar-hi solució sense que afecti els usuaris.
Però hi ha altres enfrontaments vius. El més important és el que afecta la companyia de baix cost irlandesa Ryanair, que ja ha anunciat que la seva vaga afectarà fins a 400 vols a Espanya i una totalitat de 600 per tot Europa, amb afectacions importants també a Bèlgica i Portugal. Concretament, el dia 25 la vaga està convocada a Espanya, Portugal, Itàlia i Bèlgica, i el 26, a Espanya, Portugal i Bèlgica, sense Itàlia.
Els treballadors han convocat la vaga perquè estan disconformes amb les condicions laborals de Ryanair, que es basa en la llei irlandesa. En el procés de mediació s’han fixat uns elevats serveis mínims. A l’estat espanyol estan convocats a vaga més de 1.800 tripulants de cabina, i uns 4.000 entre el total dels quatre països.
El comitè d’empresa d’Ibéria ria Barcelona ha convocat vaga el 27 i 28 de juliol i el 3 i 4 d’agost a l’aeroport del Prat per la “falta de diàleg” amb la companyia, segons ha informat UGT, el sindicat majoritari, en un comunicat aquest divendres.
L’organització ha explicat que els treballadors han convocat aquestes aturades per la sobrecàrrega de feina, la falta de personal i els incompliments “sistemàtics” dels acords aconseguits amb la part social. A més, destaca que els treballadors del Prat de Barcelona “continuen esperant” un pla industrial per a l’aeroport barceloní que inclogui la contractació necessària per resoldre aquesta sobrecàrrega de feina de la plantilla, que està formada per un total de 2.000 treballadors.
Les instal·lacions de l’Aeroport del Prat van tenir l’any passat un pic de conflictes durant els mesos d’estiu a causa de la falta de personal de control de seguretat que gestionava l’empresa EULEN. Durant els mesos posteriors s’han repetit vagues i mobilitzacions de treballadors que operen diversos serveis, des de la restauració fins a la neteja de les instal·lacions. En tots els casos la resposta dels convocats va ser massiva.

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*