Aproximadament 140.000 persones han passat per la plaça de Catalunya en la primera edició de 1a Fira de Consum Responsable, d’Economia Social i Solidària en aquesta ubicació.
Els visitants han pogut gaudir d’activitats infantils i culturals, a més de les relacionades amb l’Economia Social i Solidària, segons fonts de l’Ajuntament de Barcelona.
El dia de més afluència va ser el primer dia d’activitats, amb prop de 12.000 persones que s’hi van donar cita a la proposta per celebrar el Nadal al centre de la ciutat.
A tota la ciutat, des del 19 de desembre fins al 4 de gener l’Ajuntament, juntament amb entitats socials i solidàries, associacions veïnals, culturals, de comerciants i empreses, ha proposat enguany més de mil activitats i propostes, sumant les de la plaça de Catalunya i la dels diferents espais de tots els districtes. Barcelona ha comptat enguany amb 950 propostes lúdiques als deu districtes, en el primer Nadal que ha comptat amb una iniciativa descentralitzadora de les activitats per celebrar les festes nadalenques, amb gimcanes, fires, mostres culturals, caganers, cors, o concursos fotogràfics, entre altres.
Enguany s’ha reforçat el pressupost municipal destinat la programació d’activitats d’oci, culturals i esportives als barris de tota la ciutat. La proposta ha estat fruit del treball amb entitats socials, associacions veïnals, culturals, de comerciants entre altres per omplir Barcelona d’activitats. L’Ajuntament ha destinat a aquestes promocions, 1’8 milions, que s’han destinat a subvencions a l’enllumenat de Nadal als eixos comercials, i una dotació econòmica específica extraordinària per a activitats de comerç a tots els districtes, a banda de les activitats tradicionals organitzades per l’ICUB (Institut de Cultura de Barcelona).
La Fira de consum responsable
Compartint espai amb les activitats nadalenques, i també del 19 de desembre al 4 de gener, la plaça de Catalunya ha acollit la 1a Fira de Consum Responsable, d’Economia Social i Solidària, una mostra dels projectes i productes de 65 entitats i col·lectius d’economia social i solidària, que han pogut exposar, vendre i divulgar els seus productes i serveis i fer partícips els ciutadans de practicar un consum responsable i de proximitat.
L’objectiu principal de la fira ha estat difondre l’existència de productes, serveis i activitats d’empreses i entitats que promouen i permeten practicar un consum responsable i de proximitat. Es tracta de propostes viables, fora dels circuits de consum massiu, que tenen en compte el retorn social i ambiental dels projectes i que cerquen fer possible i potenciar el consum responsable.
Entitats i cooperatives de tot tipus, des de llibreries, fundacions, empreses de reinserció o cooperatives de mercats de pagès han ofert un ampli ventall d’oferta d’alimentació, roba, cultura i coneixement, comunicació, finances ètiques, salut i cura i d’altres.
Aquesta fira recull el testimoni de la Fira de Nadal d’Economia Social que tenia lloc als Jardinets de Gràcia des del 2012. En aquesta edició, s’ha ampliat el seu espai, els dies d’exposició i s’ha ubicat en un punt central de la ciutat, donant més protagonisme a l’àmbit de l’economia solidària.