Els treballadors de la planta de Valeo a Martorelles iniciaran en el torn de nit de les 10 del vespre del 29 de juliol la vaga indefinida per oposar-se al trasllat de la planta a Saragossa. Però no queda aquí la cosa. Els treballadors, en l’assemblea que van realitzar just després de saber les intencions de l’empresa, han posat en marxa uns grups de control per “evitar que l’empresa s’endugui les màquines”, segons explica un responsable del comitè. Aquests grups estan nit i dia davant la seu de l’empresa per evitar que “passin coses estranyes com van passar en altres plantes que finalment el grup va desmantellar”.
Està previst que demà dimarts, 28 de juliol, a les 10.00 hores, es faci la reunió de mediació de vaga als Serveis Territorials de Treball (c. d’Albareda, 2-4, Barcelona).
Dijous a les 10,30 hi ha convocada també una concentració davant la planta, segons ha fet saber la UGT del Vallès Oriental.
Igualment la CGT ha cridat a la màxima solidaritat als treballadors de la planta i també als veïns de la comarca, per evitar un cas de deslocalització industrial.
Mentrestant, els treballadors, una plantilla que supera les 250 persones, no paren de mobilitzar-se amb dos objectius. Per un costat aconseguir el màxim suport possible dels representants polítics i de l’altre per explicar a qui els vulgui escoltar que la mesura de deslocalitzar la factoria no té cap lògica des del punt de vista econòmic.
En un comunicat d’urgència emès per CCOO al saber-se la decisió de l’empresa de traslladar la producció fora de Catalunya, el sindicat va titllar aquesta iniciativa de política. En aquest sentit des de les més altes instàncies sindicals s’intenta que la Generalitat es mogui per fer canviar d’opinió el grup multinacional.
Durant el matí de dilluns, els treballadors de Valeo han rebut la visita de l’alcalde de Martorelles, Romuald Velasco, acompanyat pel regidor d’Hisenda. Després d’escoltar les raons dels treballadors els dos s’han compromès a intercedir per evitar que el trasllat de la producció es faci efectiu.
El que més indigna els treballadors és que es vulgui traslladar la producció d’un centre productiu que sempre ha estat rendible per al grup de components de l’automòbil. És més, els operaris recorden que tenen en vigència un pla de viabilitat que assegura la producció fins l’any 2019 i que l’empresa saltant-se el seu compromís, vol deixar en paper mullat.
la falta de lògica econòmica en la decisió empresarial es veu en el fet que la planta catalana és la que proveeix de sistemes d’aire condicionat i de climatització els models de Seat. Això faria que, si la producció es fa a Saragossa s’hagués de proveir un sistema de transport que fes possible el subministre dels aparells de forma immediata, recordar que l’empresa automobilística funciona sense estocs.