Els comitès d’empresa de Nissan a Zona Franca i Montcada i Reixac alerten de la manca de producció de la multinacional per a les plantes. En un insòlit comunicat conjunt, els representants dels treballadors, dels sindicats, USOC, CCOO, UGT i CGT, denuncien que l’activitat productiva a les dues fàbriques de Nissan Motor Ibèrica, se situa en el 38% de la seva capacitat. Ho fan davant la possibilitat que es perdi la producció d’un nou model, la furgoneta NV200 de combustió.
Els motius de la situació tenen a veure amb l’evolució del mercat en referència als models fabricats a Catalunya i també per la finalització en la producció d’alguns dels models adjudicats a les plantes d’aquí, Nissan Pulsar, la NV200 Evalia, i pròximament, com tots els indicis indiquen, la NV200 de combustió.
Els sindicats consideren que l’evolució de les vendes dels models que es fabriquen a Barcelona és responsabilitat de la multinacional, bé perquè no s’hauria fet la inversió en publicitat necessària o perquè s’ha fet prevaler la promoció de vehicles del mateix segment fabricats per l’aliança Renault Nissan. Això agreujat pel fet que els últims temps la política d’adjudicació de nous productes s’ha fet, afirmen, ignorant els actius de les plantes catalanes.
La decisió anterior, segons els sindicats, s’ha fet sense cap criteri de productivitat. En aquest sentit, Nissan Motor Ibèrica sempre ha aconseguit l’assignació de la fabricació de models després de sotmetre’s a plans molt durs de competitivitat en els quals la plantilla ha assumit forts sacrificis. Actualment les plantes catalanes donen feina a uns 4.000 operaris.
Davant de la situació descrita, els comitès d’empresa de tots dos centres exigeixen a la multinacional el compliment del que havia estat pactat, que assumeixi compromisos industrials (concretant l’assignació i fabricació de nous models), saturant la capacitat productiva instal·lada, que efectuï les inversions tecnològiques necessàries per mantenir la competitivitat de les plantes (fins ara solament guanyada per l’esforç de la plantilla), i que planifiqui i engegui una renovació de la plantilla actual, amb una edat mitjana ja avançada, d’acord amb l’esforç realitzat per aquesta durant molts anys.