La vaga dels treballadors del sector de transport de mercaderies per carretera i logística ha tingut un seguiment massiu en els torns del matí, segons els sindicats convocants: CCOO i UGT.
Carlos Pellejero, responsable de Política Sectorial de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO, explica que “pel que fa a les dades que hem pogut recollir al matí el seguiment supera el 50% en aquests torns”. El sindicalista posa exemples d’empreses punteres que han aturat la seva activitat durant la nit i el matí de dimecres, 30 d’octubre. Aquestes són: Amazon Martorelles i El Prat, UPS, DHL, FEDEX, TNT, i sense activitat de transport de mercaderies al CIM Vallès, Port Zona Franca i zona d’Abrera Mercadona, Lidl i altres distribuïdors.
Especial força té l’aturada a la zona del Port de Barcelona, on hi havia un piquet entre els carrers 3 i A. També s’ha notat amb força la vaga en diferents indrets amb importància logística. En aquest sentit l’aturada afecta també les instal·lacions de grans centres logístics com els de la multinacional Amazon al Prat de Llobregat i a Martorelles o el magatzem de Mercadona a Abrera, d’on, segons fonts sindicals, “no ha sortit cap camió en tota la nit”.
Les fonts laborals consultades han indicat que no s’han produït situacions de tensió durant les primeres hores en què han funcionat els piquets: “sí que hem notat algunes actituds habituals quan hi ha aturades com derivar repartiments cap a altres províncies, que si les podem acreditar, les denunciarem” ha dit Pellejero.
Aturades als grans centres logístics
Per la seva banda, UGT també valora positivament el seguiment de la vaga que ha aturat,”l’activitat del torn de nit i del torn de matí del CIM Vallès, on es troben les principals empreses de logística de tot Catalunya, i l’activitat regular del Port de Barcelona, que encara a hores d’ara es troba afectada”, afirma un portaveu. Aquestes aturades han tingut una important repercussió per a la logística i distribució d’empreses com Mercadona, DHL, UPS i Amazon (El Prat de Llobregat i Martorelles).
Javier Pacheo i Camil Ros, als piquets
Javier Pacheco i Camil Ros secretaris generals de CCOO i UGT de Catalunya, respectivament, han pres part en els piquets informatius que s’han desplaçat al port i han assegurat que el problema que afecta els transportistes té el seu origen en els “abusos” que permet la reforma laboral.
Els serveis mínims garanteixen el subministrament als centres sanitaris i farmacèutics, i de productes que es poden fer malbé passades 24 hores.
La vaga l’han convocat CCOO i UGT de Catalunya després que el conveni del sector a la província de Barcelona faci 9 anys que està aturat. Les patronals Transcalit i ONO han plantejat a la taula de negociació que dissabtes, diumenges i festius siguin considerats laborables a conveniència de les empreses. Per contra, la plataforma reivindicativa reclama una pujada en les taules salarials del 3% per aquest any i també reclamen una pujada del 2% per recuperar part del poder adquisitiu perdut durant els anys en què els salaris han estat congelats.