El Govern anunciava el passat divendres l’activació del PERTE del vehicle elèctric per valor de 877,2 milions d’euros amb el repartiment dels deu projectes d’automoció.
El projecte que ha rebut l’inversió més gran ha estat el presentat per Seat, el Grup Volkswagen i altres 62 empreses, que conformen la iniciativa Future: Fast Forward que disposarà del 45% de la inversió amb 397,377 milions d’euros. Supera, per tant, els 167 milions proposats en un inici. Tot i així, són insuficients per a l’electrificació de les plantes de Martorell i Landaben, a més de la construcció de la fàbrica de bateries de Sagunt. Des del grup afirmen que volen arribar a mobilitzar 10.000 milions d’euros: “la major inversió industrial de la història del país” i buscaran les formes d’ampliar la inversió pública.
Un altre dels projectes que rebrà ajudes serà la reindustrialització de Nissan encapçalada per QEV. Rebrà 107,8 milions d’euros amb un compromís d’arribar als 305 milions. D’altra banda, Mercedes obtindrà 170,4 milions, un 7% més que en la primera estimació, que utilitzarà per transformar i ampliar les instal·lacions de Vitòria per a produir models elèctrics. El grup Stellantis disposarà de 67,4 milions per a les plantes de Vigo i Madrid, que havia quedat fora de les primeres previsions. El grup Renault Espanya, amb trenta-una iniciatives relacionades amb l’hidrogen, combustibles neutres en carboni, les bateries i la connectivitat, aconsegueix 40,1 milions.