L’anunciada pujada dels títols de transport públic a l’àrea de Barcelona, que farà que la T-10, la targeta més usada, passi a costar 10,20 euros, ha suscitat la crítica de Comissions Obreres.
El sindicat, que forma part del Consell Català de la Mobilitat, que amb prou feines es reuneix, afirma que “novament hem perdut la possibilitat de realitzar un debat obert i transparent entre les entitats i les administracions públiques en un tema estratègic com és el sistema tarifari i de finançament del transport públic ja que s’ha informat del preu de les tarifes per a l’any 2018 a 3 dies per a la finalització de l’any i sense donar a les entitats que en formem part possibilitats de participació o rèplica”.
El sindicat assegura que la pujada de preus, entre el 2% i el 2,5%, afecta als títols més populars (T-10, T-Mes, T-Trimestre, T-50/30 i T-70/30) que són els que fan servir els col·lectius amb menys recursos i que més els necessiten: dones, joves, persones amb baixos salaris, persones migrades”.
CCOO considera que “el debat és especialment necessari amb la imminent aplicació de la T-Mobilitat, que no només ha de servir per a fer un sistema de mobilitat més modern sinó per a esdevenir un model de tarifes més avançat i progressista”.
L’organització sindical, que des de sempre té una visió sociopolítica de la seva activitat, ha plantejat en un comunicat les seves posicions en relació amb com s’hauria d’estructurar la mobilitat a l’àrea metropolitana. Per això mateix ha fixat alguns principis sobre el finançament del transport metropolità que:
· no hauria de perjudicar els col·lectius més desafavorits.
· beneficiï les persones que fan un ús intensiu del transport públic.
· incentivi l’ús del transport públic.
· millori la seva freqüència i capacitat de transport, que està saturada en alguns recorreguts