La finalització de la vaga dels Estibadors va coincidir amb l’únic moment que al Port de Barcelona es van produir concentracions de camions.
La protesta de 48 hores ha acabat a les 8 del matí de divendres. Aquella hora a les entrades al port s’havien concentrat camions que volien aprofitar la represa del treball de càrrega i descàrrega. A poc a poc s’han absorbit les feines, expliquen responsables de les organitzacions d’estibadors.
Un dels elements que han ajudat a desembossar la situació ha estat que almenys una de les empreses de transport que donen servei al port, té problemes laborals i els seus conductors han decidit descarregar les mercaderies però no carregar de tornada, cosa que ha agilitat un xic les maniobres.
Divisió
De manera paral·lela a la finalització de la vaga, els estibadors estaven pendents de la decisió de l’assemblea de la patronal Anesco en relació amb les seves peticions. La més important és obtenir un pacte que asseguri la feina de totes les persones que fan actualment l’estiba, bé directament o bé a través d’un acord de subrogació de les plantilles.
Si el pacte no tira endavant hi ha prevista una nova tanda de vagues durant dues setmanes. En aquest cas serien dies alterns i començaria dilluns.
La patronal tampoc encara la situació amb unanimitat. Una part de les empreses és partidària d’arribar a un acord marc per tot l’Estat espanyol i pactar després les condicions a cada lloc. Un altre grup estaria disposat a dinamitar l’organització de manera que el pacte només es pogués fer port a port, excloent un acord inicial de mínims, segons han comentat fonts vinculades a empreses consignatàries de Barcelona.