L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va admetre en el ple municipal de divendres que potser caldrà posar ordre a l’estructura directiva de TMB, la marca que agrupa Metro i Autobusos.
Les vagues de transport van ser element central del ple municipal. A la fi d’una setmana marcada per les arades que van coincidir amb el Mobile Word Congress el consistori celebrava el ple mensual que, especialment en l’apartat de precs i preguntes va tenir el conflicte com a element nuclear. Especialment destacable va ser l’intercanvi que es va produir entre el regidor de la CUP, Josep Garganté i l’alcaldessa, Ada Colau.
De les respostes de Colat es desprèn que l’equip de govern municipal analitzarà l’estructura directiva de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i que “farà el que calgui per racionalitzar-la i posar ordre” si conclou que és necessari. Preguntada en el ple municipal pel regidor de la CUP Josep Garganté, Colau es va comprometre a començar a facilitar informació “més concreta” sobre l’estructura directiva de TMB, empresa pública en què hi ha un 8% de la plantilla fora de conveni, entre tècnics i directius. Colau va assegurar també que no augmentarà la contractació fora de conveni de les empreses, i va destacar que el seu equip té la voluntat “que els perfils tècnics s’integrin en el conveni” i per aplicar polítiques de transparència.
La primera edil ha insistit en la intenció del govern municipal de reduir els sous dels càrrecs de nova designació, i va recordar que la retribució del conseller delegat s’ha abaixat un 40%, fins als 105.000 euros bruts anuals. Això no obstant, no va entrar en analitzar els salaris del conjunt de l’equip directiu.
En el mateix debat, Garganté va criticar que Colau fes públic el sou mitjà dels treballadors però no el dels directius i va demanar l’alcaldessa que rectifiqui el seu posicionament i doni suport als empleats tornant als seus orígens, segons el regidor, que va concloure: “La van votar per canviar les coses, no per fer-les igual que CiU i PSC”.