La protesta dels treballadors d’Autobusos de Barcelona, que negocien el seu conveni es manté per segon dia consecutiu, i fins al 19 d’aquest mes.
La vaga parcial encetada dilluns va tenir una incidència que Transports Metropolitans de Barcelona va quantificar en un 17% en el primer torn. Al seu torn, CGT, un dels sindicats convocants va estimar que la protesta es mantenia segons les previsions. Emn declaracions a Radio Klara, de València, Saturnino Mercader afirmava que el seguiment entre els conductors era majoritari però no així en altres col·lectius de la companyia.
Les aturades són de dues hores per torn, és a dir: 10 a 12 h, de 21 a 23 h i de 2 h a 4 h de la matinada. Durant aquestes franges, s’han acordat uns serveis mínims del 20% dels busos.
Es tracta d’una aturada parcial que convoquen 7 sindicats amb presència al comitè d’empresa: CGT, ACTUB, COS, USOC, PSA, CNT i BS. Aquestes organitzacions han instat les vagues després d’una multitudinària assemblea celebrada a les Cotxeres de Sants el 3 de febrer passat.
Els sindicats convocants de la protesta laboral han previst dues aturades més per als dies 23 i 25 de febrer, coincidint amb el Mobile World Congress. D’aquesta manera volen protestar contra la privatització que consideren que s’està fent en el transport urbà de Barcelona. Entre altres mesures, també reclamen posar fi a la contractació precària, mantenir la jubilació parcial i la reducció de la jornada laboral.
En les declaracions de Mercader, portaveu de CGT, aquest sindicat es mostra partidari fins i tot de debatre si l’ajuntament de Barcelona pot o no pot assumir les millores que demanen els sindicats. Ara bé, si no hi ha més diners el que s’hauria de fer, afirma, és repartir millor els que té. En aquest sentit reclama que els diners que es dediquen a un col·lectiu de treballadors no inclosos en el conveni, que “representen una mitjana de 90.000 euros per persona i any”, es reparteixin entre la plantilla en la qual, recorda, “un conductor cobra al voltant de 30.000 euros”.