Barcelona pot viure aquest divendres, 10 de maig, una jornada amb embussos en el transport públic. Els treballadors de Metro realitzaran aturades en els tres torns de treball del transport públic.
Com en altres ocasions, el comitè d’empresa ha convocat els treballadors de metro a aturades per exigir a la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que assumeixi la seva responsabilitat davant la gestió de la crisi causada per l’aparició de productes amb amiant en material rodant i algunes estacions obertes al públic. Els operaris critiquen que TMB minimitza les conseqüències que comporta per a la salut de treballadors i usuaris l’existència d’amiant.
En aquesta ocasió es poden registrar aglomeracions afegides atès el fet que el 10 de maig s’inaugura el Saló de l’automòbil de Barcelona, tot i que les dues primeres jornades d’aquest esdeveniment estan reservades per a professionals.
El departament de Treball de la Generalitat ha fixat els servis mínims aplicables a la vaga de Metro convocada pels dies 10, 20 i 24 de maig.
Treball ha ordenat que es mantinguin serveis mínims del 40% en les aturades que es facin en hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 hores) i del 20% en la resta.
Divendres 10 les aturades seran de 6 a 10 h, de 16 a 20 h i de 21.35 a 23.35 h, i a títol orientatiu el servei de metro es programarà amb aquesta oferta aproximada:
- Fins a les 6 h, de 10 a 16 h, de 20 a 21.35 h i de 23.35 al final (els últims trens surten de l’origen a les 2 de la matinada), circulació amb les freqüències habituals.
- De 6 a 6.30 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
- De 6.30 a 9.30 h (40%): intervals de 6-10 minuts a les línies convencionals i de 14-27 a les automàtiques.
- De 9.30 a 10 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
- De 16 a 20 h (40%): intervals de 8-11 minuts a les línies convencionals i de 14-31 a les automàtiques.
- De 21.35 a 23.35 (20%): intervals de fins a 62 minuts a les línies convencionals i automàtiques.
En un comunicat, TMB adverteix que aquesta oferta de trens serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, raó per la qual recomana evitar si és possible els horaris de les aturades o buscar mitjans alternatius de desplaçament.