La vaga indefinida dels treballadors de Trablisa, que s’encarreguen dels filtres de seguretat de l’Aeroport del Prat, té motius poc ambiciosos: cobrar un euro més per hora de treball, més rotacions en els moments de màxima feina i que l’empresa es faci càrrec del cost del pàrquing de la terminal. Després de la consulta, els treballadors mantenen les aturades, tot i que els serveis mínims són del 90%.
La resposta de l’empresa a la convocatòria de l’aturada ha estat no iniciar les negociacions que reclamen els treballadors. Una segona actuació ha estat enviar operaris d’altres aeroports cap a Barcelona.
AENA, l’ens que gestiona els aeroports a Espanya ha avisat els viatgers que si volen evitar els riscos, haurien de presentar-se a El Prat almenys tres hores abans de la sortida teòrica dels seus vols
Només l’anunci de la vaga va fer que dijous, els filtres s’omplissin de gent. Curiosament, divendres a primera hora del matí, amb la vaga ja vigent, les cues eren de només 10 minuts.
Els alts ritmes a les quals estan sotmeses les treballadores i els treballadors fan que les baixes laborals siguin habituals, segons fonts laborals. Una de les explicacions que des d’experts aeroportuaris es donen a la situació és que a Barcelona els filtres de control de seguretat són insuficients per absorbir les quantitats de turistes que visiten la ciutat.
A les aturades estan cridats els prop de 500 treballadors encarregats dels controls d’accés del Prat, que l’any 2017, llavors de l’empresa Eulen, van secundar una vaga que va posar en escac l’operativa de l’aeroport i que va acabar amb un laude arbitral d’obligat compliment i amb els agents de la Guàrdia Civil en els accessos a l’aeroport efectuant el treball dels vigilants a l’agost. Cal recordar que el conflicte va acabar amb un laude arbitral d’obligat compliment.