El conflicte en el sector del taxi de Barcelona, amenaça amb reproduir-se. Després que la multinacional Uber anunciés que operarà a la capital de Catalunya usant la varietat UberX el seu servei de vehicles de lloguer amb conductors professionals. En aquesta modalitat els automòbils amb els quals es fa el servei són propietat de la multinacional, mentre que en l’ocasió anterior els vehicles eren dels conductors.
El sistema que ara utilitza Uber és el dels VTC, vehicles de transport amb conductor. La normativa espanyola limita el nombre VTC a 30 per cada taxi. Però els taxistes consultats consideren que la proporció no es compleix. De moment, la multinacional del lloguer de vehicles afirma que ha posat als carreres de Barcelona uns 120 cotxes. Els taxistes de les diferents organitzacions malden per controlar les matricules d’aquests vehicles. Des d’abans de 2014 que han confeccionat una potent base de dades que permet descobrir els cotxes que en la seva opinió els fan competència deslleial.
Un dels elements que segons els taxistes catalans haurien de complir els conductors de VTC és que els viatges haurien d’estar contractats amb anterioritat. Això exclou la pràctica habitual entre els taxistes de buscar clientela directament. Però, en alguns llocs emblemàtics ja s’han produït els primers xocs, en descobrir els taxistes possibles competidors que, mercès a les seves tarifes, que podrien arribar a ser un 15% inferiors els poden fer la competència deslleial.
Els taxistes se senten legitimats també per una normativa elaborada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que exigirà que els vehicles que vulguin s’atenguin a la normativa que ha elaborat aquest organisme supramunicipal, que limita el nombre de VTC que poden circular a aspectes com el medi ambient o la congestió de trànsit.
La multinacional considera que la normativa de l’AMB no impedirà la circulació dels seus VTC. Per+p, igual com va passar fins que Uber i Cabify van abandonar el combat, els taxistes de Barcelona i les poblacions del voltant estan en peu de guerra. Tenen localitzades les marques dels nous vehicles i fan rondes de vigilància en els mercats més habituals del taxi per descobrir els que consideren com a intrusos.