La negociació entre Generalitat i taxistes entra en moments decisius en el segon dia de protesta. Després d’un matí on els conductors de taxi han seguit mobilitzant-se mirant de col·lapsar la ciutat per mostrar la seva força. A primera hora de la tarda, poc més de 700 taxistes es concentraven davant de Territori i Sostenibilitat per donar suport als seus negociadors en la tasca de negociar un decret que reguli els vehicles de transport sense conductor (VTC) que vagi molt més enllà de la proposta inicial de 15 minuts de precontractació. Després Calvet rebrà els representants de les patronals d’VTC.
Abans de la trobada, en la qual participen el conseller Damà Calvet, un representant de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els representants dels taxistes, el dirigent de la Generalitat ha avisat que si no hi ha acord, tirarà pel dret i publicà la norma sense el consens previ.
Calvet, en declaracions a Catalunya Ràdio, ha cridat l’atenció al govern espanyol afirmant que si el conflicte s’encalla, demanarà a l’estat que defineixi un nou marc regulador per al sector del taxi. D’altra banda, l’alcaldessa Ada Colau ha demanat als taxistes i al sector dels VTC que no col·lapsin la ciutat amb les seves mobilitzacions. En
A les 18 hores, el mateix Calvet rebrà els representants d’Unauto, la patronal de les VTC, amb els quals ja es va reunir dimarts passat.
Aquest dimarts, dimarts el taxista madrileny d’uns 30 anys que aquest migdia ha estat atropellat per un vehicle negre quan intentava tallar, al costat d’altres companys, l’A-2 a Madrid, es troba en estat molt greu i ha estat ingressat a la Unitat de Cures Intensives (UCI). En aquest sentit, fonts de les entitats representatives dels taxistes han remarcat que en la vaga només s’han produït dos ferits i que els dos han estat conductors de taxis.
Alberto Álvarez, líder de l’entitat Élite taxi, assegura que han demanat a diversos partits polítics la impugnació de la moratòria de quatre anys decidida pel govern espanyol i que durant aquest període de temps permet circular als vehicles VTC només amb la llicència estatal, sense necessitat de tenir-ne una d’autonòmica o municipal.
Álvarez reclama a Foment que “es mulli” i digui públicament que no impugnarà les regulacions d’altres administracions sobre el sector del taxi. Un compromís que, asseguren, el govern espanyol ja els hi ha transmès en privat.
A la Generalitat hi ha queixa que el ministeri s’ha espolsat la responsabilitat sobre la regulació dels VTC passant “el mort” a les autonomies, que són les que han de fer front a les queixes i reivindicacions d’un col·lectiu aguerrit com els taxistes, i ara també els conductors de vehicles de transport amb conductor.