La Seguretat Social guanya Deliveroo: la justicia afirma que els repartidors són treballadors i no autònoms

La sentència dóna la raó a Inspecció de Treball, que va obligar l'empresa a donar d'alta a la Seguretat Social a 532 repartidors de la multinacional

Redacció
 
 
 
Els repartidors de Deliveroo concentrats davant la inspecció de treball foto: Tomeu Ferrer

Els repartidors de Deliveroo concentrats davant la inspecció de treball foto: Tomeu Ferrer

Nova bufetada amb la mà plana als interessos de Deliveroo. El judici que havia de decidir si 532 repartidors de la multinacional eren autònoms o havien de tenir una relació laboral regular ha acabat amb un veredicte que dóna la raó a la Inspecció de Treball, que havia dictaminat que els treballadors eren assalariats i no autònoms, com argumentava la Seguretat Social.

En la seva argumentació,  la sentència del jutjat del Social número 19 de Madrid aprecia que no existia autonomia del treballador, ja que l’empresa organitzava les seves activitats, i que definia les seves factures i propines, entre altres raons.

Per tant, l’empresa els ha de reconèixer com a treballadors i fer-se càrrec dels diferents pagaments per cotitzacions. La Tresoreria de la Seguretat Social reclamava a Deliveroo (que opera sota la denominació societària Roofoods Spain SL) 1,2 milions d’euros en cotitzacions no pagades per l’expedient obert per la Inspecció pel període d’octubre del 2015 a juny del 2017.

La sentència, entre altres raonaments jurídics, veu acreditat que “un cop acceptada la comanda, el mateix -repartidors- havia de seguir el protocol d’acord amb les detallades instruccions determinades per l’empresa, sense marge apreciable d’autonomia del treballador, apunta el jutjat.

En un altre punt de la resolució judicial es diu que l’empresa “comptava amb una complexa organització de totes les activitats dels treballadors” fins al punt que era la mateixa societat la que gestionava les propines dels repartidors “determinant la forma en què es podien abonar i incloent-les en les factures, que eren elaborades per la mateixa empresa”.

Un altre argument recollit per la sentència afirma que l’empresa de repartiment havia d’explicar “la tasca a realitzar, proporcionar l’accés als mitjans de treball si això era necessari i, fins i tot, formar-los” -els repartidors-, també lliurant guies informatives als operaris de com fer la seva feina.

La multinacional de repartiment de menjar a domicili, Deliveroo,  pot recórrer la sentència davant la Sala del Social del TSJ de Madrid.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*