Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!

Els treballadors de la firma Inteva, situada a Santa Perpètua de la Mogoda, que produeix components per diversos models de cotxes de Seat i Nissan, han comunicat que faran vaga els dies 11 i 12 de març. Els empleats de la firma s’oposen amb aquesta mesura a l’anunciat tancament de la fàbrica, que els hi ha comunicat la multinacional, segons el despatx d’advocats Col·lectiu Ronda, que duu la defensa jurídica.
La plantilla d’Inteva està formada per 68 persones, a les quals l’empresa ha comunicat l’inici d’un expedient d’extinció de contractes. En total, 50 treballadors de la firma superen els 50 anys . I una part important d’aquests fa més de 30 anys que treballen per a l’empresa.
Un portaveu del Col·lectiu Ronda ha mostrat la seva contrarietat davant el fet que la direcció d’Inteva, només ha comunicat la intenció de tancar, sense fer cap oferta als treballadors ni de mesures alternatives a la clausura ni d’indemnitzacions. Aquesta font ha manifestat la seva estranyesa per l’anunci quan consta que Inteva té contractes vigents de subministre amb Seat fins a l’any 2017. Inteva és l’única fàbrica que el grup té a l’Estat capaç de fabricar els components que serveix a la filial de Volkswagen, i a Nissan.
La intenció del grup propietari és iniciar els acomiadaments el pròxim juny i anar reduint la plantilla progressivament fins al mes de novembre, moment assenyalat per al tancament de la factoria.
Els treballadors celebraran aquest dimarts la primera reunió de les corresponents a l’ERO. En aquest sentit, estan disposats a aturar la producció els dies 11 i 12 de març. Això, podria repercutir negativament en les fàbriques a les quals subministren. De fet, com Seat funciona sense stocks, si es deixa de proveir de les peces necessàries, es podrien aturar algunes línies de producció. El Col·lectiu Ronda creu que un dia sense que arribin els components a la fàbrica de Zona Franca pot fer perdre a l’empresa d’automoció 1,25 milions d’euros.
Empresa viable
Ana Tomé, advocada d’una part de la plantilla d’Inteva afirma que l’empresa és perfectament viable. De fet la justificació per tancar és que Seat no ha concedit un contracte de subministre més enllà de 2017 i que aquesta comanda estava vinculada a una inversió d’Inteva de 2 milions.
Remarca Tome de l’absurditat de la situació, perquè encara que Inteva tanqui aquest any, per contracte ha de produir o facilitar les peces a Seat fins a 2017. Això vol dir que l’empresa haurà de buscar algun lloc on seguir fabricant mentre, al mateix temps, s’envia a l’atur els empleats de Santa Perpètua.