Els conductors d’autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) iniciaven ahir una vaga de dues setmanes d’aturades parcials de dues hores per torn i que finalitzarà el divendres 26 de maig, a dos dies de les eleccions municipals. La vaga, però, només té el suport de la meitat dels sindicats: SIT, ACAT i ACTUB, que compten amb 11 dels 29 delegats del comitè d’empresa. UGT (6), CCOO (6) i la CGT (6), no s’hi han sumat.
Les aturades es faran de dilluns a divendres amb dues hores per torn, és a dir, de vuit a deu del matí i de quatre a sis de la tarda. El departament d’Empresa de la Generalitat, però, ha establert serveis mínims del 40% i un mínim d’un vehicle circulant en els busos de barri. La resta del dia, el funcionament serà l’habitual.
Els sindicats convocants critiquen un incompliment del conveni i destaquen l’estrès que viuen els conductors “ja que l’empresa obliga a complir uns horaris impossibles perquè el tràfic cada cop és més complicat a Barcelona” i denuncien que els horaris no es poden complir amb les restriccions de velocitat existents.
“No hi ha raons objectives que justifiquin la vaga”, segons TMB
Des de TMB han emès un comunicat on lamenten la convocatòria de vaga i afirmen que “no hi ha raons objectives que la justifiquin”, perquè el conveni signat fa sis mesos “s’està complint rigorosament”. Tot i que les negociacions no han aconseguit parar les aturades, afirmen que mantenen obert el diàleg i recorden que dos dels sindicats que han convocat la vaga no van signar el conveni col·lectiu.
Vaga de la resta dels sindicats el 18 de maig per reclamar una jubilació als 60 anys
Tot i no secundar la vaga de la resta dels sindicats, la UGT, CCOO i la CGT han convocat una vaga el dia 18 de maig amb una durada de 24h i que previsiblement tindrà més seguiment. Demanen una jubilació als 60 anys per als conductors professionals i també ha estat convocada en altres ciutats del país.
Els serveis mínims establerts seran del 40% de 6:30 a 9:30 del matí i de quatre a vuit de la tarda. La resta del dia quedaran fixats en el 20%, a més de garantir també un autobús de barri per línia.