El fracàs de la mediació aboca el personal d’Iberia a l’Aeroport de El Prat a la vaga la setmana vinent

Dures crítiques de la UGT de Catalunya a la ‘passivitat’ de la companyia a l’hora de desencallar la situació i negociar una solució.

Redacció
 
 
 
Imatge d'arxiu de la terminal 2 de l'aeroport del Prat

Imatge d’arxiu de la terminal 2 de l’aeroport del Prat

Les aturades anunciades pel persona d’Iberia per als dies 24, 25, 30 i 31 d’agost a l’Aeroport de El Prat es mantenen després de fracassar la primera mediació entre els representants dels treballadors, on UGT és el sindicat majoritari, i l’empresa aeronàutica.

El sindicat ha lamentat en un comunicat la “passivitat” de la companyia per desencallar la situació i desconvocar la vaga, segons ha informat en un comunicat.

La plantilla d’Iberia Barcelona és de 2.500 treballadors, que s’encarreguen de la facturació, l’embarcament, la càrrega i descàrrega, l’assistència i el manteniment als avions, i donen serveis a una vintena de companyies, entre elles, Vueling.

Estabilitat i més plantilla

Curiosament, la principal reivindicació dels treballadors no és econòmica. Els representants de la UGT de Catalunya expliquen, en les seves declaracions públiques, que la reclamació clau és incrementar el nombre de treballadors i reduir la temporalitat, el 50% dels operaris són temporals.

També ha assenyalat que la direcció no vol posar fi a la sobrecàrrega de treball del personal de terra al Prat i al “abús” de les hores extraordinàries d’obligat compliment, així com fomentar la reorganització dels torns per facilitar la conciliació.

UGT ha ressaltat que davant d’aquest “immobilisme” alguns grups de treball demanen que no es compleixin els serveis mínims que consideren abusius, i el comitè de vaga té previst convocar assemblees per als diferents torns de treball el dimecres i el divendres per insistir en la necessitat de respectar-los.

Aquestes aturades segueixen als convocats el dissabte 27 i el diumenge 28 de juliol, després que els treballadors i la direcció no hagin arribat a un acord sobre les demandes de millores laborals que van portar a la vaga al juliol.

Per la seva banda, l’empresa s’afanya a no negociar amb el comitè de Barcelona i remet qualsevol pacte a un conveni del conjunt de la companyia. Això fa difícil cap acord perquè les situacions laborals difereixen segons els aeroports. Així la fixesa i la situació que tenen els treballadors en llocs com l’aeroport madrileny on les càrregues de feina i temporalitat són millors.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*