L’organització AMIC-UGT de Catalunya ha denunciat en un comunicat la manca de voluntat de l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona per donar sortida a la demanda real de cites prèvies pels tràmits d’estrangeria. Les gestions afecten renovacions, d’autoritzacions de residència i treball, certificats UE, autoritzacions de retorn, expedició de targetes d’identitat, autoritzacions d’arrelament, autoritzacions de familiars de comunitari, pròrroga d’estada per estudis, reagrupament familiar, incidències i informació presencial, segons UGT.
Segons el sindicat, la manca de servei suposa no facilitar als interessats totes les cites per a gestionar al mateix temps els tràmits en l’esmentada oficina i en les comissaries de la policia nacional de Barcelona i l’Hospitalet. Altrament, es posen a disposició en dies successius segons el tipus de tràmit i mitjançant un calendari. Aquest sistema per a la concessió de cites que ha establert l’Oficina d’Estrangeria es va iniciar durant el començament del període estival i no s’havia patit en anys anteriors.
El sindicat explica que al principi se’ls va fer creure que la situació era transitòria i deguda a la falta de funcionaris per atendre l’oficina. Però, a mig setembre no ha millorat la situació, cosa que fa la primera explicació que va donar la Subdelegació del govern és en realitat una excusa per ajornar la reacció de les entitats i professionals de l’estrangeria.
Des d’AMIC-UGT es demana als organismes corresponents una explicació de la situació donada i demanen «una solució al més aviat possible, recordant-los que darrere de cada cita hi ha una persona que té tot el dret a ser documentat i a ser atès per qualsevol administració pública que sempre ha d’estar al servei de les persones».