Si els treballadors de les botigues de la Terminal 1 de l’aeroport del Prat confiaven en què AENA recapacités sobre la seva intenció de fer-los anar a aparcar a la Terminal 2, hauran d’insistir una mica més perquè la companyia no es planteja de moment fer marxa enrere. Diari del Treball informava la setmana passada sobre la denúncia feta per la USOC en el sentit que l’1 de juny aquests empleats ja no podrien utilitzar les places per les quals pagaven un abonament mensual perquè aquestes serien utilitzades pel nou personal contractat per les aerolínies en les noves rutes que estan posant en marxa des de Barcelona.
Fonts d’AENA han explicat a Diari del Treball que aquest trasllat ja estava previst des de l’any 2009 quan va entrar en funcionament la Terminal 1 i que s’aplicaria quan el volum de passatgers així ho requerís. Aquestes fonts han afegit que les places que ara s’alliberen «no són per als nous empleats de les aerolínies sinó per als passatgers» que ara vindran en una quantitat més gran.
Així i tot, a la circular que l’empresa gestora dels aeroports espanyols va enviar a aquests treballadors s’afirma que «El Prat està experimentant uns nivells de creixement elevats en el nombre de passatgers, gràcies a l’arribada de noves companyies i l’obertura de noves rutes.». A la nota s’afegeix que «per atendre aquest augment és necessari també l’increment del nombre de treballadors que ho fan possible».
Des d’USOC, Gabriela Molina, lamenta que «això d’AENA és una tirania. Són els amos de tot i fan el que volen». Des d’AENA insisteixen que les llançadores entre la Terminal 1 i la 2 faciliten el trasllat «en només 20 minuts». És a dir, 40 minuts si es compta l’arribada i la sortida. Els treballadors diuen que aquest és un càlcul massa generós perquè les places que els han assignat a la T2 «estan molt apartades, en un dels extrems». Això farà que hagin d’agafar l’autobús entre terminals a la segona parada «on, a vegades, no s’atura perquè ja va ple».
De tota manera, tot i que AENA considera que aquest trasllat d’aparcament és necessari i insisteix que «tothom ja ho sabia», deixa la porta oberta a «buscar mesures perquè l’impacte sigui el mínim», segons les fonts consultades de la companyia. Els treballadors estan estudiant noves formes de mobilització.