UGT i CCOO tornen a convocar aturades a Rodalies. El pròxim divendres 15 de març els sindicats han convocat aturades de 23 hores, després de la mediació amb l’empresa i Generalitat que ha finalitzat sense acord. Les organitzacions es reafirmen en “la seva voluntat de revertir la situació als centres de gestió de Rodalies de Catalunya i la manca de personal a taquilles i intervenció”. Critiquen que les solucions de l’empresa són insuficients i que no proporciona els recursos necessaris per garantir un servei de qualitat a Rodalies de Catalunya, “cosa que ha fet impossible arribar a un acord”.
Des dels sindicats reconeixen que hi ha avaries que no es poden evitar com els despreniments o la ralentització de la circulació per les obres, però lamenten que la falta del personal no permet comunicar les incidències als viatgers. “Els usuaris se senten molt abandonats”, apunta, el responsable de Renfe a Catalunya de la UGT, Francisco Cárdenas. També apunten a una falta d’interventors als vagons i al centre de gestió d’avaries. Des de la UGT demanen una convocatòria especial per cobrir les vacants dels diferents sectors i buscar els mecanismes per evitar que el personal marxi, ja que l’amplia majoria són d’altres comunitats autònomes. Cárdenas també apunta a una falta de maquinistes: “a molts se’ls hi deuen vint dies lliures, perquè amb la falta de personal han de treballar més hores. Caldrien 47 maquinistes per cobrir tots els dies que se’ls hi deuen als treballadors”.
Estan convocats a la vaga els més de 400 interventors i treballadors de les estacions des de les cinc del matí a les onze de la nit i els treballadors del centre de gestió de crisis amb tres torns d’aturades: de mitjanit a les 6h; entre les 6h i les 14h i de 14 a 22h.
Els sindicats ja havien cridat a vaga als treballadors de Rodalies el 16 i 19 de febrer per la falta d’interventors als trens i a les estacions. “Catalunya és el lloc amb més incidències de l’Estat, amb xifres set vegades pitjors que la segona comunitat en nombre de casos i on proporcionalment menys personal les atenen”, asseguraven en un comunicat per justificar la vaga. Finalment, la van desconvocar després d’arribar a un acord per a establir una Comissió de Seguiment específica per a la valoració dels canvis que s’havien de realitzar en el personal encarregat dels serveis comercials de Barcelona. Renfe es comprometia a dotar de “recursos humans suficients per a continuar amb el rejoveniment de la plantilla” en els pròxims processos de mobilitat.