La incidència de la vaga a Metro de Barcelona augmenta en els primers torns de la jornada. En l’hora punta del matí, de 7,30 a 9 les aglomeracions han augmentat respecte d’altres jornades. Això s’ha degut a dos factors. La vaga coincideix amb una aturada dels maquinistes de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i a l’aparició de ‘grafiters’ a la línia 3 del suburbà. En aquest cas la línia ha estat aturada durant uns minuts a l’aparcament de Canyelles, se situen els trens que no circulen. A FGC a les línies de Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat, que ofereixen el 50% del seu servei habitual en les hores punta per la vaga convocada pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (SEMAF).
Els treballadors de Metro han realitzat aquest mes fins ara tres jornades de vaga parcial en reclamació d’una millor atenció per part de la direcció a l’aparició de productes amb components amb amiant, cosa que els fa témer per la seva salut. Des del començament aquesta crisi ha afectat els directius del transport públic. En aquest sentit, CCOO de Catalunya, un 36,5% dels 802 treballadors en actiu del metro de Barcelona als quals se’ls ha realitzat un TAC tenen afectacions degudes a la seva exposició a l’amiant a la laringe (22) i la pleura (22) i a altres 249 se’ls ha de fer revisions periòdiques per altres patologies relacionades amb aquest material.
Torns de tarda i nit
Entre les 16 i les 18 hores està prevista la segona tanda d’aturades. Això vol dir que a les línies L1, L2, L3, L4 i L5 hi haurà uns serveis mínims del 40%, cosa que es traduirà en la circulació de trens entre 8 i 13 minuts de freqüència. A la L9 i L10 la freqüència estimada serà d’entre 17 i 27 minuts, mentre que a la línia L11, els trens passaran cada 14 minuts.
Entre les 21,30 i les 22 hores es farà la vaga corresponent al tercer torn de treball. En aquest cas s’han fixat serveis mínims del 20%, això farà que a les Línies, de la L1 a la L5 passarà un tren cada 16-26 minuts. A les línies automàtiques els trens passaran cada 47 minuts i a la línia L11 es manté la circulació cada 14 minuts.
Finalment hi ha un nou torn de vaga entre les 22 i les 23.35 h, serveis mínims del 20%. Els trens circularan cada 32-62 minuts a les línies convencionals, cada 43 minuts a la L9 Sud i L10 Sud, cada 55 minuts a la L9 Nord i L10 Nord i cada 14 minuts a la L11.
Com en anteriors jornades de vaga la direcció de Metro ha advertit que els serveis mínims són insuficients per assumir els desplaçaments que es produeixen en una jornada com dilluns. De fet, en anteriors vagues s’han hagut de tancar algunes estacions davant de les aglomeracions de viatgers.