Miguel Ángel Boizas, secretari general de CCOO a Nissan ha explicat en les jornades del sindicat sobre el sector d’automoció que la situació que afecta l’empresa a Catalunya està marcada per les baixes producció. La planta només fabrica un 38% de la seva capacitat actual. I l’any vinent es preveu que s’estarà per sota d’aquest nivell.
“En aquests moments estem gestionant un excedent de plantilla. Ho fem a partir de la flexibilitat i els plans que havíem negociat abans. Els excedents no tenim problemes per suportar-los sempre que hi hagi un pla a mig termini”, ha assegurat.
“Sembla que hi ha una expectativa positiva per part de l’empresa respecte a la fàbrica a Catalunya, perquè ens van assignant models, sempre després de processos competitius en què veiem afectats els drets dels treballadors” ha assegurat. Però, ha puntualitzat que no hi ha un pla d’assignació de nous models en la mesura en què aquests acaben la seva vida comercial.
Els treballadors volen capgirar la situació de manera que es faci un pla de futur que faci que les noves tecnologies assegurin el futur de Nissan, ha dit. En aquest sentit, els sindicalistes de CCOO exigeixen que l’empresa, aprofitant que ha de fer una actualització de les instal·lacions de pintura per adaptar-les a les noves exigències ambientals, opti per construir una planta nova i no per realitzar una inversió menys important que només asseguraria el futur de la factoria a 7 o 8 anys “serà el primer senyal per indicar que s’aposta pel futur” ha dit Boizas.
“Som l’única planta d’automoció de Nissan i a Espanya, amb capacitat de fer en una mateixa línia de producció molts models diferents. Som especialistes per fer seguidament des d’un Pick up a una furgoneta de Mercedes o un tot terreny de Nissan, o un vehicle elèctric, a la mateixa línia de producció. Som una fàbrica ideal per al temps que vénen, som rendibles amb tirades essencialment baixes”, ha explicat el sindicalista.
El responsable de CCOO de Nissan a Barcelona considera que el tot terreny xtrail que la multinacional ha anunciat que no es farà a Gran Bretanya a causa de la inestabilitat produïda pel Brexit no arribarà a Catalunya sinó que es fabricarà directament des del Japó.
Nissan a Catalunya manté una incertesa positiva. Són optimistes però no concreten en aspectes claus com és l’esmentada planta de pintura.