Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
Barcelona pateix, un altre cop, una vaga del sector del taxi. Els professionals d’aquest transport públic han convocat 24 hores d’aturada, que ha deixat la capital catalana sense taxis.
Com en altres mobilitzacions, a primera hora del matí de dimecres les terminals de taxi de llocs emblemàtics com Plaça de Catalunya, la Terminal1 de l’Aeroport d’El Prat o l’Estació de Sants no tenien vehicles esperant usuaris. Com en altres ocasions, els professionals del taxi han establert uns serveis essencials que asseguren el transport de persones cap a hospitals, serveis socials, persones amb nens i nenes i també persones que tinguin dificultats amb la mobilitat.
La protesta té abast estatal, cosa que vol dir que les principals ciutats d’Espanya també aturen la circulació de taxis.
Les patronals del taxi exigeixen des de fa temps el compliment de la proporció de trenta llicències de taxi per una de cotxe de lloguer (VTC) . Aquestes últimes llicències acostumen a ser de multinacionals com Uber o Cabify. La proporció esmentada és la que marca la llei. No obstant això, els responsables de les organitzacions del gremi del taxi ja consideren que la proporció real és la meitat. En aquest sentit, a Catalunya hi ha unes 3.000 llicències de cotxes de transport de lloguer , pendents de resolució judicial.
A la situació s’hi han afegit fets que han agreujat el conflicte ha estat la doble sentència del Tribunal Suprem, que ha dictat la concessió d’un total de 80 autoritzacions VTC que havien estat denegades l’any 2014 per la Comunitat de Madrid.