Els treballadors d’Ilunion Seguridad de l’Aeroport d’El Prat ajornen la vaga del servei d’equipatges fins a l’1 de novembre. La decisió s’ha produït després d’una reunió de mediació al departament de Treball.
El pacte pretén donar temps a l’empresa perquè negociï amb AENA les condicions de la concessió de manera que pugui assumir el pagament de plusos que reclamen els treballadors.
No obstant això, Ilunion, que forma part del grup empresarial de l’ONCE, ha fet concessions ben valorades pels treballadors. Així pagarà 190 euros mensuals més a empleats que rebien dos plusos ad personam denominats 1 i 2, segons ha explicat Yolanda Garcia, assessora de la UGT del comitè d’empresa.
També ha cedit la companyia en reclamacions llargament sentides pel personal. Així, un grup de treballadors que feia radioscòpia aeroportuària i altres que tenien destins diferents, tindran un increment salarial en forma de plus valorat en 165 euros.
Una altra recuperació salarial que havia estat objecte de retallades és el pagament del pàrquing de l’Aeroport, cosa que reclamaven des del 2004 i que finalment assumirà l’empresa.
Els esmentats increments no arriben a cobrir la demanda de recuperació d’un plus de 264 euros al qual els treballadors van renunciar a l’inici de la crisi, a condició que quan canviés la situació econòmica es restabliria aquest cobrament, cosa a la qual l’empresa es va oposar. Com a resposta els treballadors van anunciar per dues vegades vaga i també per dues vegades han ajornat l’aturada per a no empitjorar situacions com les que es van donar a Barcelona, com a conseqüència dels atemptats terroristes de l’agost passat.
La plantilla d’Ilunion Seguridad a l’Aeroport d’El Prat està formada per 254 persones. S’encarreguen de garantir la seguretat perifèrica de la instal·lació, de la vigilància de les maletes i del control dels accessos de tots els treballadors que operen a l’Aeroport.
La darrera petició de vaga dels treballadors d’Ilunion s’havia demanat per al 16 de setembre i el departament de Treball hi havia assignat uns serveis mínims del 90%. Tot plegat, sembla que no caldrà, si abans de l’1 de novembre es desbloqueja la situació i l’empresa compleix.