La nova jornada de vaga a Metro de Barcelona ha tingut un seguiment majoritari com és habitual en aquests casos. El sindicat UGT, present al comitè d’empresa ha valorat la incidència entre els treballadors en un 95%. En el primer torn, que tenia uns serveis mínims fixat del 40% la freqüència entre trens ha oscil·lat entre els 7 i els 10 minuts, segons s’ha pogut constatar.
Fonts del comitè d’empresa han considerat que en la primera etapa no hi ha hagut incidents. Igualment pensen que l’adhesió a la vaga per part dels empleats del transport públic de la ciutat seguirà la mateixa tònica en el segon i tercer torns, previstos entre les 16 i les 18 hores, que té també un 40% de serveis mínims fixats, mentre que 20.30 hores a 22.30 hores els servis mínims són, com en la darrera vaga, del 20%.
Recordar que els la vaga està convocada tots els dilluns. No obstant això, en relació amb la darrera convocatòria el termini va ser de 15 dies perquè dilluns passat coincidia amb el Primer de maig.
Fonts laborals consultades han considerat que seria urgent que el Departament de Treball convoqués amb urgència les parts per trobar una sortida al conflicte i així evitar una nova convocatòria d’aturades.
S’ha de dir que dijous passat, 4 de maig es va estar a prop d’un acord entre empresa i treballadors. Els termes del pacte no es coneixen, però sí que s’ha filtrat algun contingut. En aquest sentit, s’ha avançat en temes com la protecció de les treballadores embarassades, on la direcció ha adoptat bona part de les propostes dels treballadors. També es van produir acostaments en àmbits com el corresponent a l’augment salarial, el calendari i els permisos, però el comitè encara no la considera definitiva perquè resten molts temes pendents de negociació.