Cinc cambreres de pis que fa un mes van presentar demanda contra el luxós hotel Hilton Diagonal Mar , en la qual denunciaven la seva situació de cessió il·legal de treballadors, han estat acomiadades en el que elles consideren un acte de represàlia causat per defensar els seus drets.
Les treballadores havien demandat judicialment a la companyia per entendre que estaven sent cedides il·legalment a l’Hotel Hilton a través d’una empresa que actua cedint mà d’obra. Aquesta empresa es lucra, amb l’esmentada cessió, cosa que empitjora la qualitat del treball de l’equip de cambreres de pis de l’hotel Hilton, segons fonts laborals.
Durant el matí de dilluns, 23 de gener, s’ha produït l’acte de conciliació previ al desenvolupament de la via judicial. El tràmit ha acabat sense acord. Al lloc hi ha acudit el president del comitè d’empresa de Hilton, que és membre de la UGT en suport de les treballadores acomiadades per defensar els seus drets. També han estat pressents membres del col·lectiu las Kellys, de Barcelona.
Les treballadores han assistit a l’acte equipades amb les seves ja característiques samarretes vermelles on es pot llegir “I’m Hilton, dignitat”. Segons informen, mantenen converses amb sindicats, associacions, i diferents institucions per aconseguir que les cambreres de pisos siguin reconegudes com a treballadores de l’hotel Hilton, sinó que la creixent pràctica d’externalització que precaritza molts sectors del mercat de treball, sigui repudiada per l’opinió pública, condemnada pels tribunals, i un clar objecte de protecció per al legislador.
Les cambreres de pis de l’Hotel Hilton Diagonal de Barcelona van protagonitzar una primera protesta en la qual van aconseguir el suport de la UGT i de Les Kellys. Més tard, aprofitant la celebració de les festes de Nadal, les cambreres de pis de l’Hotel van fer un acte per sorpresa consistent a lliurar al director de l’hotel barceloní una felicitació en la qual reclamaven que la cadena hotelera fes efectiu l’eslògan segons el qual els treballadors de l’establiment són “l’ànima de l’hotel”.