Les treballadores i treballadors del sector de Contact Center han convocat una jornada de vaga aquest dijous, 6 d’octubre. La mobilització segueix a dues vagues parcials que es van fer el 22 i 26 de setembre passats. En aquestes dues accions el seguiment va ser molt elevat, de l’ordre del 60% segons fonts sindicals. De fet hi va haver queixes entre els vaguistes a causa dels serveis mínims del 100% fixats per la Generalitat de Catalunya en alguns serveis dels quals el govern és titular, com el 112.
En aquest cas, la vaga s’ha convocat per 24 ores, cosa que vol dir que en les empreses que funcionen amb tres torns, començarà a partir de les 12 del vespre.
La negociació del conveni col·lectiu no avança, després de 21 mesos de negociació, segons els sindicats. La pretensió de la patronal ACE suposaria empitjorar les condiciones dels 70.000 treballadors i treballadores del sector, uns 20.000 dels quals a Catalunya. La plantilla de les empreses del sector de Contact Center està format en un 70% per dones i un 70% dels contractes són a temps parcial no desitjat. El salari més habitual és d’uns 750 euros nets mensuals.
Les anteriors jornades de vaga han comptat amb el suport no només dels sindicats que tenen presència a la mesa negociadora sinó també d’altres organitzacions amb incidència a empreses concretes, a Catalunya, la COS.
A la tarda, els sindicats CCOO, UGT i USOC han convocat les treballadores i treballadors d’aquet sector a participar a la manifestació convocada per aquestes forces que sortirà a les 18 hores des de la Plaça d’Antoni Maura (davant de Foment del Treball) en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Digne.
Les reivindicacions expressades a la taula de negociació són:
· Augment del poder adquisitiu.
· Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.
· Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.
· Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.
· Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).
· Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).
· Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció incentius durant les vacances).