La quarta jornada de la vaga de metro La quarta jornada de la vaga del metro de Barcelona s’ha saldat en els torns de matí i tarda amb aglomeracions semblants a les registrades dilluns passat. L’operador de transports metropolitans ha informat que les validacions de tiquets han disminuït un 30% durant les dues hores de vaga d’aquest matí respecte a les mateixes hores d’un dia normal. La xifra suposa un descens respecte a l’ús del metro de dilluns al matí, que va disminuir un 25%.
TMB informat d’accions de vandalisme a les estacions de Vilapiscina i Viri Amat, de la línia 5.
La presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, ha tornat a insistir en el fet que els serveis mínims fixats perla Generalitat són insuficients.
Franges i serveis mínims
Recordar que la vaga aquest cop s’ha estructurat en tres franges. En elles els serveis mínims del 40% s’apliquen en hora punta ,de 07.00 fins a les 09.00 hores, i des de les 16:00 fins a les 18:00 hores. El servei es podrà distribuir de manera irregular durant els períodes indicats, sense que en cap cas se superi el 50% del servei i que de forma global se superi el 40%.
Per la seva banda, entre 20.30 hores i fins a les 22.30, el servei es podrà distribuir de manera irregular durant els períodes indicats, sense que en cap cas se superi el 30% habitual, segons la resolució adoptada pel departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.
Dilluns, el metro de Barcelona va registrar un 25% menys d’usuaris que en una jornada habitual durant el primer tram de la vaga, entre les 7.00 i les 9.00 hores, tot i que va tenir un lleuger augment entre les 5.00 i les 7.00 hores del mateix dia.
A causa de l’aturada Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va haver de regular l’accés a alguns andanes per aglomeració d’usuaris, segons va informar en un comunicat.
El malestar de molts usuaris pels retards causats per la vaga s’han agreujat pel fet que, en paral·lel es va patir a la conurbació de Badalona els efectes residuals d’una altra vaga convocada pel sindicat de maquinistes (Semaf), que va afectar les principals línies de rodalia.