El conflicte que afecta a la plantilla de Eulen Telemarqueting a Barcelona ha cremat una nova etapa. Després de diversos dies de negociació l’empresa ha decidit que dels 362 treballadors i treballadores que podien perdre la feina, 344 quedin afectats per l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), i hagin de deixar l’empresa.
Durant els contactes s’ha realitzat una important tasca per intentar minimitzar els efectes de la decisió de l’empresa. L’origen del conflicte és la pèrdua per part d’Eulen, de la contracta per realitzar la tasca d’atenció telefònica al client per a l’elèctrica Endesa. Normalment això no hauria tingut cost laboral perquè la nova adjudicatària de l’encàrrec hauria d’haver-se subrogat la plantilla, però el conveni d’aquest sector no contempla aquesta possibilitat, per la qual cosa tot el personal podia quedar sense feina.
Després de setmanes de contactes finalment els sindicats majoritaris han arribat a un acord amb l’empresa, consistent en que els afectats rebran unes indemnitzacions de 26 dies per any treballat amb un màxim de 13 mensualitats, segons fonts de CCOO. Però, per a ser efectiva, la decisió havia de ser ratificada per la plantilla. En la consulta efectuada ahir, el resultat ha estat 188 vots negatius a l’acord i 110 favorables, la resta dels treballadors per uns motius o altres no han participat. Per tant, l’ERO podrà tirar endavant sense l’acord dels membres del comitè d’empresa.
Vaga indefinida de Solidaritat Obrera i STC
De forma paral·lela es manté una vaga indefinida per la plantilla, fruit de la convocatòria dels sindicats Solidaritat Obrera i Sindicat de Treballadors de Comunicacions (STC). Aquesta aturada es fa per intentar anul·lar l’expedient i en tot cas aconseguir la subrogació de tota la plantilla. Els primers dies de vaga indefinida, el personal de la resta de sindicats s’hi ha solidaritzat, però un cop que el conflicte podria haver arribat al seu punt final es podrien desconvocar la mobilització, segons ha pogut saber Diari del Treball.
La tercera part del conflicte és l’intent d’aconseguir que l’empresa adjudicatària del servei d’atenció al client d’Endesa, la filial de Telefónica, Atento contracti la quantitat més alta de treballadors i treballadores d’Eulen. En conveni que permetria la no subrogació del personal de l’empresa que abans assumia el servei és poc concret. L’article 18 indica que la nova empresa haurà de contractar almenys un 90% dels treballador que compti que necessitarà per al nou servei. El problema és que Atento encara no ha dit quanta gent precisarà per atendre a la feina que ha aconseguit amb la nova contracta. Mentre fixa quanta gent recol·locarà ha realitzat proves a molts treballadors i treballadores d’Eulen.
Tot i que el procés no ha fet més que començar, ja hi ha alguna informació. Atento ha cridat unes 50 persones de la plantilla d’Eulen per assumir el que es diu la campana de SAL i també la que en diuen de mercat lliure. Quedaria encara el gruix de la feina que correspon a l’atenció al públic d’Endesa, segons fonts de CCOO. No obstant això, els sindicalistes que tenen contacte amb Atento tenen una primera impressió positiva, a les persones que han estat cridades per l’empresa se’ls respectaran els horaris que feien abans, les categories i els salaris.
Atento ha d’aclarir quantes persones necessitarà i fer les contractacions pertinents abans de l’1 de desembre, que és quan ha d’assumir, per contracte, plenament el servei d’atenció telefònica de l’elèctrica espanyola.
No hi ha comentaris
Pingback: Els treballadors de telemàrqueting es concentren a plaça Sant Jaume per desbloquejar el conveni