Els treballadors i treballadores de la societat ACASERVI, filial del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), han iniciat una vaga indefinida. L’empresa s’encarrega d’atendre les peticions d’ajuda dels socis quan tenen una emergència. Un cop esbrinat el problema els treballadors deriven l’atenció cap a empreses que l’entitat té contractades o cap a una altra filial del mateix club de conductors, denominada OKEYJET, segons fonts de la Intersindical CSC (I-CSC), que ha convocat l’aturada junt amb CGT.
En total la plantilla de l’empresa són 110 treballadors i treballadores. En el primer torn de feina el seguiment de la convocatòria ha estat gairebé total: «de tots els treballadors que hi havia a la sala només n’ha quedat un treballant», ha dit un delegat de la I-CSC. Les jornades laborals a l’empresa tenen tres torns, cosa que fa difícil fixar la incidència total.
En tot cas els treballadors han constatat queixes dels socis del club de conductors per la tardança en ser ateses les seves peticions. En alguns casos, segons els operaris, els clients han trigat fins a 20 minuts fins a ser atesos telefònicament. En aquest sentit els treballadors analitzen si per part de la direcció de l’empresa s’ha produït alguna irregularitat, perquè tenen constància que s’ha convocat a treballar a persones que tenen contractes només de cap de setmana i intermitents.
Aquesta publicació ha intentat posar-se en contacte amb el RACC per saber la seva posició, sense obtenir, a l’hora de la publicació, cap resposta.
Els motius de la vaga tenen a veure amb el desig dels treballadors de recuperar el poder adquisitiu dels seus salaris perdut durant els últims anys. En aquest sentit afirmen que dels dos grans apartats. El primer són els salaris base i els segons els plusos. Per als empleats els plusos són molt importants perquè formen part d’una part significativa dels seus sous. Els esmentats complements els tenen congelats, afirmen, des de l’any 2008.
Un altre element que els treballadors han volgut millorar sense cap resultat és l’establiment de nous horaris. En els moments més durs de la crisi i a suggeriment de l’empresa es van fixar temporades altes i baixes. Així es van evitar acomiadaments perquè amb més flexibilitat s’aconseguia cobrir les èpoques- vall i les que tenien més demanda d’atenció. «Ara la situació ha canviat, ja no hi ha crisi i el que volem és millorar les condicions de feina, anem molt justos de personal i faria falta contractar més treballadors i creiem que es pot fer», afirma Antoni Fernández, del sindicat independentista. A ACASERVI el comitè d’empresa està format per 5 delegats de CGT i 4 de I-CSC.